Nale släpper debutalbumet Ghost Road Blues

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 11:21 CEST

Svenska Metal 'n' Roll-bandet NALE släpper sitt debutalbum GHOST ROAD BLUES 12 oktober 2012. Den 10 spår långa skivan kommer i fysisk form endast finnas tillgänglig som Limited Edition-vinyl men även digitalt via licens med Lovemore Records.

Genom att kombinera den råa kraften av Pantera med Motörheads vibe står Stockholmskvartetten inför en ljus framtid. Två singlar är redan släppta från skivan med tillhörande videos och under höst och vinter drar Nale ut på den första delen av skandinavienturnén med avsikt att ge metalheads, hardcore-kids och rockfolket en käftsmäll till upplevelse!

Artist: Nale
Säte: Stockholm
Album: Ghost Road Blues
Release: 12 oktober, 2012
Format: Limited Edition Vinyl + Digital Download
Antal låtar: 10
Skivbolag: Lovemore Records (Digital Licens)

PRESSKONTAKT:
Mathias Blom
mail: mathias@badtastemusicagency.com
tel: +46 (0)735 19 50 09

BOKNING (Scandinavien)
Bad Taste Music Agency / Mathias Blom
mathias@badtastemusicagency.com

MANAGEMENT
Bad Taste Music Agency / Martin Leipold
martin@badtastemusicagency.com

Stockholmsbaserad Nale bildades 2007 och har under sina 5 år turnérat i Sverige, släppt 2 egenproducerade EPs och deltagit i regionsfinalen av Bandit Unsigned. Nale har under årens lopp mottagit goda recensioner från tidningar som Closeup Magazine och Aftonbladet (Mattias Kling). I samband med utgivning av debutalbumet Ghost Road Blues ger sig bandet ut på en skandinavienturné.

Kommentarer (0)