Nattskiftet får ny styrelse

Nyhet   •   Apr 11, 2019 13:49 CEST

Nattskiftets styrelse 2019. Från vänster: Erik Olofgörs, Lamin Sonko, Parisa, Khosravi, Johanna Carlberg (ordförande), Christian Croona och Klara Palmberg Broryd. Frånvarande i bild: Göran Rickmer och Irene Mastelli.

Johanna Carlberg tar över ordförandeposten efter Klara Palmberg Broryd. Klara fortsätter sitt engagemang i styrelsen som ledamot. Lamin Sonko och Göran Rickmer, stannar kvar i styrelsen ytterligare ett år.

Nya i styrelsen är även:

• Christian Croona (suppleant)
  • Erik Olofgörs
  • Irene Mastelli
  • Parisa Khosravi

Samtidigt tackades följande styrelsemedlemmar för sina insatser: Demet Ergun, Emma Wilhelm, Lisen Andréasson Florman, Petter Gustafsson och Åsa Sånemyr.

– Det har varit ett väldigt roligt och intressant år som ordförande i Nattskiftets styrelse med vår stora beviljade ansökan för projektet FEST, alla vandringar och att jag personligen har fått lära mig mer. Jag är glad att få förtroendet att sitta kvar i styrelsen året som kommer och ser fram emot att få bidra i Nattskiftets fortsatta resa, Klara Palmberg Broryd, avgående ordförande.

– Jag är så ödmjuk, ärad och peppad inför denna uppgift. Att få vara med och utveckla denna fantastiska organisation så att fler kan få känna sig tryggare i vårt samhälle och inte minst att få bidra till (och själv få!) ökat civilkurage, Johanna Carlberg, tillträdande ordförande.

Kommentarer (0)

Kommentera