Beställ recensionsexemplar från Natur & Kulturs sommarkatalog

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2013 11:02 CET

Klicka här för att läsa sommarens katalog. I maj får vi internationellt besök av den omtalade israeliska debutanten Shani Boianjiu – missa inte det!

Är du journalist och vill beställa ett recensionsexemplar? Mejla boktitel, författare, namn, adress och uppdragsgivare till recensionsex@nok.se.

Om du vill ha mer information eller komma i kontakt med en författare – kontakta oss så hjälper vi dig!

Karin Berg, Informatör barn- och ungdom, 08-453 87 15
Kristina Billow, Informatör populärpsykologi , 08-453 86 45
Josefin Ekman, Informatör illustrerad facklitteratur, 08-453 87 72
Helena Eitrem, Informatör skönlitteratur och sakprosa, 08-453 86 40
Eva Schönning, Informationskoordinator, 08-453 86 82

Natur & Kultur, som grundades 1922, ger ut böcker för den allmänna bokmarknaden, läromedelsmarknaden och för högskolan. Stiftelsen Bokförlaget Natur & Kultur bildades 1947 och är aktiv inom en rad områden. Vi delar bland annat ut priser och stipendier till lärare och forskare. Sedan år 1974 utdelas Natur & Kulturs Kulturpris. I stiftelsens stadgar står att vi ska ”motverka totalitära idéer och statsskick samt främja ekonomisk och politisk frihet”. Detta uppdrag fullföljer vi i vår utgivning, samt genom att stödja och samarbeta med personer och organisationer som verkar för samma mål.