Nya böcker inom ledarskap och verksamhetsutveckling

Nu kommer boken för dig som är chef eller ledare och vill lära dig mer om hur hjärnan – och därmed vi människor – fungerar.

Neuroledarskap är ett nytt och hett område inom ledarskapslitteraturen som hjälper dig att anpassa arbetsmiljö och ledarskap efter hjärnans funktion för att få bästa resultat. Den tekniska utvecklingen har gått snabbt, men vår hjärna ser likadan ut idag som den gjorde för 40 000 år sedan.

I boken Neuroledarskap finns också ett antal metoder för effektivare ledarskap. Metoderna har utvecklats tillsammans med drygt 2 000 ledare tvärs över 50 olika företag i Europa och USA.

Författare är hjärnforskaren Katarina Gospic och prestation- och utvecklingshandledaren Stefan Falk.

OBM i praktiken ger kraftfulla verktyg för förändringsarbete i organisationer som vill nå bättre resultat. OBM står för Organizational Behavior Management och bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. Du får lära dig hur förändringsarbete går till i praktiken och hur du bl.a. kan motivera medarbetare, förbättra arbetsklimat och samarbete.

Boken bygger på författarnas långa erfarenhet som konsulter och mer än 50 års forskning om hur man förändrar beteenden inom psykologin.

OBM i praktiken är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap samt för studerande vid universitet och högskolor, t.ex. psykologprogram, PA- och beteendevetarprogram.

Författarna Rolf Olofsson och Kenneth Nilsson är båda psykologer med lång erfarenhet inom organisationspsykologi, ledar- och verksamhetsutveckling.

Mer information på vår webb:

www.nok.se

Högupplösta författar- och omslagsbilder på:

För mer information kontakta:

Sanna Wallin, PR- och marknadsansvarig: sanna.wallin@nok.se 08-453 86 93

• neuroledarskap
  • ledarutveckliing
  • verksamhetsutveckling
  • organisationsutveckling
  • företagsutveckling
  • natur & kultur

Bokförlaget Natur & Kultur grundades 1922 och är idag en affärsdrivande stiftelse som, utan ägare med kortsiktiga lönsamhetskrav, kan agera självständigt och långsiktigt. Det som styr oss är det uttalade ändamålet i vår stiftelseurkund: att genom stöd, inspiration, utbildning och bildning motverka fördomar och inspirera till reflektion och engagemang. Det är till denna nytta vår utgivning och vårt överskott bidrar.