Unik utbildning för framtidens ledare

Naturvetarna har tillsammans med Lund University Commissioned Education utvecklat en ny unik utbildning för naturvetare. Utbildningen är, speciellt framtagen för att komplettera de naturvetenskapliga utbildningar där affärsmannaskap inte ingår som en naturlig del.

– Vi vill med denna utbildning få flera naturvetare att ta strategiska poster inom industrin och affärsdrivande bolag samt inom offentlig sektor, säger Elisabet Engdahl Linder på Naturvetarna.

I allt fler branscher och företag besitter naturvetare kärnkompetensen. Men allt för få naturvetare har hitintills tagit klivet från operativ till strategisk nivå. I förlängningen kan det leda till att företagens långsiktiga strategiska beslut fattas av personer med ingen eller ringa kunskap om utvecklingen inom de områden som har störst betydelse för verksamheten.

Ut­bildningen ger 7,5 högskolepoäng och kommer att ge deltagarna erfarenhet av och kunskaper om hur företag eller annan affärsdrivande verksamhet fungerar strategiskt, organisatoriskt, ekonomiskt och affärsmässigt.

För mer information kontakta
Marita Teräs, informationschef Naturvetarna, 0733-66 24 81, marita.teras@naturvetarna.se

Läs mer om kursen

www.naturvetarna.se

Naturvetarna är ett Sacoförbund med drygt 30 000 universitets- och högskoleutbildade naturvetare som medlemmar. Medlemmarna finns över hela arbetsmarknaden och på alla sektorer. Vanliga arbetsområden är bioteknik, läkemedel, kemi, livsmedel, IT, skog- och jordbruk samt miljö. Naturvetarna bildades 1 januari 2009 när Naturvetareförbundet och Agrifack gick samman.