Tomas Bäckefjord blir kommunikationsstrateg hos Navigator

Tomas Bäckefjord blir kommunikationsstrateg på den Malmöbaserade kommunikationsbyrån Navigator. Han kommer närmast från tjänsten som strateg och VD på Borstahusen Kommunikation och har dessförinnan ett förflutet från egna byrån Injectum B2B Marketing och från Pyramid Communication.

Nu står det klart att Tomas Bäckefjord blir ny kommunikationsstrateg på Navigator. Tomas har lång erfarenhet av strategiska kommunikationsuppdrag som innefattar allt från utvecklingen av utvecklingen av varumärket Bluetooth, till kommunikationsstrategier för Perstorp och Findus, och webbstrategier för AGA och Ericsson. Dessutom har Tomas varit verksam som lärare och handledare på IHM Business School sedan 1995.

Tomas kommer senast från kommunikationsbyrån Borstahusen. Där har han ansvarat för uppdrag inom varumärkesstrategi, marknadskommunikation och digitala lösningar för uppdragsgivare som Lunds Universitet, Alfa Laval, Alfdex, LSR, Tetra Pak, Findus Foodservices, Å&R Carton och Orkla Foods Sverige.

-  På Navigator finns alla de kompetenser som behövs för att skapa värde för kunder idag. Det gör det enklare för en själv att kunna göra ett bra jobb, säger Tomas Bäckefjord, tillträdande kommunikationsstrateg på Navigator.

-  Vi är glada att välkomna Tomas till Navigator. Hans kompetens inom B2B och inriktning mot varumärkesstrategi, kommunikation och digitala medier passar väl in i vår profil och det våra kunder efterfrågar, säger Leif Lindau, VD på Navigator.

• tomas bäckefjord
  • navigator
  • rekrytering

Navigator är en av Malmös största, ledande kommunikationsbyråer som hjälper företag och organisationer inom B2B, Healthcare och B2C att bygga varumärken, skapa lönsamhet och navigera i en snabbt föränderlig värld. Företaget grundades 1985, har 20 medarbetare och omsätter cirka 20 miljoner. Navigator är medlem av nätverket Dialogue International med byråer i Europa, USA och Asien.