Navigio finalist i Swedish Learning Awards 2013

I hård konkurrens med över 100 bidrag har Navigio kvalificerat sig till final i Swedish Learning Awards. Navigio är nominerad i kategorin 'Bästa kompetenssatsning' med Navigio Academy, vår interna utbilningssatning.

"Det är jätteroligt! Navigio Academy är något som vi har byggt upp för att utveckla våra medarbetare till de bästa i branschen", säger Elin Kiw, rektor för Navigio Academy.

"Vi stöttar även våra kunder i att skapa ledarutvecklingsprogram som är direkt kopplade deras affär och som från år ett gör skillnad på bottom line", säger Peter Westford, VD på Navigio. Han fortsätter, "Vi har dessutom som första företag fått vår metodik för ledarutveckling auktoriserad av HRK eftersom vi kan påvisa en valid korrelation mellan utbildningen och framgång i rollerna."

Swedish Learning Awards, www.swedishlearningawards.se syftar till att rikta strålkastarna mot de bästa utbildningarna för, med eller av företag och organisationer i Sverige. Tävlingen ska föra utvecklingen framåt och lyfta upp det senaste när det gäller genomslagskraft, idéhöjd, teknik och kvalitet. Tävlingen arrangeras av Promise och Swedish Learning Association. För varje år har antalet inlämnade bidrag nära fördubblats. Det visar dels på att tävlingen är viktig för de som arbetar med kompetensutveckling i företag och dels på att en placering är en kvalitetsstämpel för företag som satsar på att kompetensutveckla sin personal. I dagens snabba utveckling är effektfull kompetensutveckling ett måste för bibehållen konkurrenskraft.