Navigio för tredje året i rad på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser

Navigio för tredje året i rad  på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser

Navigio har för tredje året i rad placerat sig på topp-15-listan över Sveriges bästa arbetsplatser. Navigio har i år placerat sig på 8:e plats i kategorin små organisationer med 20-50 medarbetare, som undersökningsföretaget Great Place to Work® Institute Sverige publicerar varje år. Navigio har befäst sin plats på topplistan genom att alla i organisationen aktivt bidragit till att bygga den bästa arbetsplatsen. Vi har gjort vårt Great Place to Work-arbete till en del av vårt dagliga arbete med ständiga förbättringar.

Med ambitionen att gå från ”good to great”

”För att vi ska vara det bästa konsultföretaget som levererar de bästa konsulttjänsterna måste vi skapa förutsättningar för våra medarbetare att prestera på toppen av sin förmåga. Att skapa den bästa arbetsplatsen, en plats där alla får utvecklas till sin fulla potential, är vår viktigaste uppgift. Då blir vi också en framgångsrik partner till våra kunder”, säger Peter Westford, VD på Navigio.

Om Navigio

Navigio är ett av Nordens ledande konsultföretag inom Human Capital Management och erbjuder tjänster inom rekrytering, urval, organisations- och ledarutveckling. Navigio är etablerade på den nordiska marknaden, men arbetar även internationellt. Vi har utifrån våra nordiska kontor genomfört uppdrag i över 30 länder under de senaste åren. Bland våra uppdragsgivare återfinns såväl stora internationella koncerner som mindre tillväxtföretag. Vi bygger långa och nära kundrelationer och strävar aktivt mot att vara en strategisk partner för våra kunder när det gäller att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla framgångsrika medarbetare.

Navigio har funnits på marknaden i 20 år och är idag ett tillväxtföretag som vuxit med 2000 % de senaste 8 åren. Vi har tillsammans med våra anställda och partners skapat en organisation som lever som den lär och där alla, oavsett roll, kan bli partner. Navigio utsågs till Sveriges sjätte bästa arbetsplats 2011 och till Sveriges femte bästa arbetsplats 2012. Vi arbetar löpande med att befästa och förbättra vår position som en av Sveriges bästa arbetsplatser och involverar alla medarbetare i detta arbete.

­  Vår vision är “A world where organisations enable people to unleash their full potential to maximize performance “.

­  Vår mission är “To make our clients successful by recruiting, developing and retaining the right people”.

­  Vår målsättning är att vara “The best HR consultancy developing people and organizations”.

­  Våra värderingar är ”Respekt för individen, Professionalism i allt, Kunden i fokus och Affärsmässighet” och genomsyrar hela vår verksamhet.

Om årets lista

Utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplatser delas ut till organisationer i tre kategorier: små-, medelstora- och stora organisationer. I år har kategorin för små organisationer utökats från 10 till 15 listföretag, vilket innebär att 38 organisationer finns med på listan över de bästa arbetsplatserna 2013 – som även rymmer 15 medelstora och 8 stora organisationer.

Om utvärderingen

Great Place to Work Institute grundades i USA 1983 och de bästa arbetsplatserna har listats i Sverige och Europa i elva år. Listorna över Sveriges Bästa Arbetsplatser baseras främst på en standardiserad medarbetarenkät där organisationens medarbetare får ta ställning till 59 påståenden om sin arbetsplats. Utöver detta vägs även en utvärdering av organisationens arbetsgivarerbjudande in i resultatet.

Om Great Place to Work® Institute

Great Place to Work® Institute är ett internationellt organisationsutvecklingsföretag som grundades i USA 1983. Företaget arbetar med att utveckla arbetsplatser och organisationer; är verksamt i 46 länder i hela världen och har cirka 450 anställda. Kundorganisationerna är både nationella och internationella, av alla storlekar och finns inom alla branscher. Några exempel på lokala och/eller internationella kundorganisationer är Microsoft, American Express, Google, SAP och SAS Institute.