Kvinnorna tar över Debaser Strand och Brooklyn bar

Kvinnorna tar över Debaser Strand och Brooklyn bar

En planeringsgrupp bestående av NBV, Studiefrämjandet, ABF och Sensus har arbetat fram konceptet där enbart kvinnor ska få ta plats under en hel vecka. 100% kvinnor på och utanför scen. Det betyder att alla banden, artisterna, ljudtekniker, ljustekniker, DJs består av kvinnor. Det finns inget undantag.

- Det känns extra kul att även om vi är konkurrerande studieförbund så pratar vi mycket om hur bra det är att vi jobbar tillsammans och att även om vi är olika stora och gör olika många studietimmar per år så jobbar vi ändå efter samma mål, säger Andreas Ljugman, verksamhetsutvecklare på NBV.

Under fredagen kommer festivalbesökarna kunna lyssna på bland annat Browsing Collection och Dolores Haze. Huvudakten hålls fortfarande hemlig. Utöver musiken kommer det även finnas möjlighet att lyssna på när turnébokare, artister och journalister deltar i en paneldebatt om det svenska musikundret.

För de som inte har möjlighet att närvara i lokalerna under fredagen kommer Våra Gårdar att livestreama ut till Våra Gårdars biografer och medlemslokaler. Kontakta Våra Gårdar för att se om du kan delta i festligheterna på din ort.

Tips!
Missa inte fredagens DJ Battle mellan studieförbunden. 00.00-03.00 på Brooklyn bar.

Läs mer om festivalen HÄR

Festivalen på Facebook