Acando och NCG Group ingår partneravtal kring BizView

För att komplettera sitt erbjudande inom Business Intelligence har management- & it-konsultbolaget Acando tecknat ett strategiskt partneravtal med NCG Group gällande systemstödet BizView.

BizView är ett webbaserat systemstöd för verksamhetsstyrning som bygger på Microsoft-teknik. BizView är en helhetslösning med funktioner för budget, prognos, rapportering och analys. Användare får enkelt tillgång till beslutsinformation och beslutsstöd. Hela organisationen kan snabbt ändra och finjustera sina prognoser och planer.

Tillsammans med NCG Group ser Acando en potential att på bred front nå ut med ett starkt erbjudande inom både finansiell och operativ verksamhetsplanering. Förutom att BizView passar in hos Acando’s kunder inom Finance & Performance Management, Supply Chain samt våra affärssystemskunder inom Dynamics AX och SAP kommer den att förstärka Acando’s helhetserbjudande inom BI, Acando Insights, där vi erbjuder våra kunder en helhetslösning inom ramen för Microsoft Sharepoint BI.

·  Detta avtal är den sista pusselbiten för att Acando ska ha ett komplett erbjudande inom Business Intelligence. Vi har letat efter en produkt för strukturerad inmatning som kan integreras med såväl Microsoft BI som QlikView och valet föll till slut på BizView, säger Magnus Björk, affärsenhetschef inom Analytics, Acando.

·  Med kombinationen av spetskompetens hos Acando och en ledande produkt som BizView, så förväntar vi oss stora framgångar på marknaden för mellanstora och stora verksamheter, säger Göran Stridbeck VD i NCG Sweden.

·  Med en partner som Acando och med BizView-kunder som spänner från mellanstora till stora skandinaviska verksamheter, så kan BizView levereras för små till de mest komplexa lösningar i en kombination av funktionalitet, pris och tid som är oöverträffad. Vi har redan sett intresse från marknaden runt det erbjudande Acando och NCG nu kan erbjuda och att många nya kunder kommer att vilja välja den vinnande kombination detta samarbete skapar, säger Peter Winkler, Partneransvarig inom NCG.

För mer information kontakta:
Peter Winkler, NCG Group, telefon +46 708 80 67 60 peter.winkler@ncg-group.com eller
Roger Henriksson, Acando, telefon +46 730 82 55 52, roger.henriksson@acando.com

Om Acando

Acando är ett management- och it-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och it. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsätter cirka 1,5 miljarder kronor per år och är noterat på NASDAQ OMX Nordic.

För mer information se www.acando.se

Om BizView och NCG Group

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering och rapportering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Stockholm och Oslo, samt systemutveckling i Skellefteå. NCG Group har drygt 500 kunder där över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com