NCSC, HUI och Datscha i gemensam satsning

NCSC och HUI Research har sedan tidigare ett samarbete gällande köpcentrumdatabasen Centrumfakta. I samband med Centrumutvecklings konkurs nyligen köptes köpcentrumdatabasen SSCD av Datscha. Nu inleder NCSC, HUI Research och Datscha en gemensam satsning och samlar all köpcentrumdata i en och samma tjänst.

Köpcentrumdatabasen Centrumfakta drivs sedan några år av NCSC (Nordic Council of Shopping Centers) och HUI Research. Den konkurrerande databasen SSCD som hittills drivits av nyligen nedlagda Centrumutveckling har tagits över av Datscha. De båda databaserna slås nu samman till en gemensam tjänst. Den tekniska plattformen handhas av Datscha och HUI Research och NCSC står för innehållet.

”Detta är goda nyheter för våra medlemmar. De får nu tillgång till den bästa datan i det bästa verktyget”, säger Marika Wærn, VD NCSC.

” Marknaden får det bästa av flera världar. Vårt ansvar i detta samarbete blir att tillföra data och vår kompetens kring köpcentrum och handelsplatser”, säger Lena Larsson, VD HUI Research.

”Både det aktuella förvärvet och samarbetet med NCSC och HUI Research går i linje med vår strategi att ständigt investera i produktutveckling i kombination med att söka partnerskap med marknadens ledande informationsleverantörer”, säger Jacob Philipson, VD Datscha.

För mer information kontakta Marika Wærn, VD NCSC: 070 828 28 91, marika.waern@ncsc.se