Nelly utreder möjligheterna att förnya sin logistik

Nelly har börjat utreda möjligheterna att lyfta sin logistik till nästa nivå. Syftet är att skapa förutsättningar för bättre kundupplevelse, effektivare logistik, fortsatt tillväxt och ökad skalbarhet. För närvarande driver Nelly huvudsakligen logistiken från sitt lager i Falkenberg men möjligheterna att driva denna verksamhet på sikt har påverkats av en ny stadsplan som innebär att området ska användas till bostäder. Nelly har tidigare drivit sitt lager närmare huvudkontoret i Borås och det kan bli aktuellt igen.

Idag inleder Nelly MBL-förhandlingar med facket. Inget formellt beslut har ännu fattats.

– Vi kan inte på sikt driva vårt lager vidare i nuvarande fastighet. Vi ser därför över hela vår logistik och kundupplevelse. Kundernas krav på snabba och enkla leveranser ökar och samtidigt finns det nya möjligheter med digitalisering och automatisering av lager. Vi beklagar att detta kan komma att minska behovet av anställda i Falkenberg från år 2021. Om vi flyttar lagret till annan ort så kommer vi erbjuda de anställda att följa med oss och till den nya orten, säger Anna Ullman Sersé, VD på Nelly.

För mer information, besök nelly.com eller kontakta:

Elin Tranberg, PR & Communication Manager

Telephone +46736648825

E-post: elin.tranberg@nelly.com

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLY MAN. Nelly är ett av de mest kända modevarumärkena på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är de egna varumärkena som kompletteras med en välvald portfölj av cirka 200 externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom egna varumärken och digital marknadsföring. Nelly ägs av Qliro Group som är noterade på Stockholmsbörsen.

Relaterat innehåll