Nu kan alla odla!

Med nyheten Easy to Grow från Nelson Garden kan alla lyckas med odlingen. Enklare kan det inte bli.

Drömmer du också om att odla tomater eller egen sallad, men tänker att du inte har gröna fingrar eller de kunska- per som krävs. Kanske känner du inte att du har tid att fixa och dona med allt som behövs; fröer, jord och odlingskärl. Nu presenterar Nelson Garden en ny smart lösning som förenklar förodlingen och som dessutom är så lättanvänd att alla kan lyckas.

Easy to Grow är ett färdigt allt-i-ett-kit med noga utvalda frösorter och ett unikt odlingskärl. I förodlingskärlet
finns sex stycken pluggar där fröerna redan ligger och väntar. Det är bara att tillsätta vatten och sedan används själva förpackningen som ett litet drivhus. Resultatet är dessutom nästan 100 procent säkert. Dels för att fröernas grobarhet är maximal och dels för att pluggarna är gjorda av ett unikt komposterbart material som innehåller allt det lilla fröet behöver.

Easy to Grow finns som fem olika kombinationer: kruktomater, utomhustomater, kryddor, romansallad och grönkål. För att göra det extra kul att förodla innehåller varje förpackning frön till två olika sorter, tre pluggar av vardera. I kryddförpackningen finns exempelvis oregano och basilika, i sallads-förpackningen två sorters krispig romansallad och i grönkålsförpackningen finns även en vackert mörkgrön sort, så kallad svartkål.

Rekommenderat pris från 69 kr per förpackning.

För prover, ev. utlottningar och ytterligare information vänligen kontakta:

Ulf Fransson 0706384997, ulf.fransson@nelsongarden.se

Bilder finns att ladda ner i Bilder & Videor.

• förodlingskärl
  • verktyg och hjälpmedel