Nytt vackert växtstöd – perfekt i pallkragen!

När exempelvis bönor frodas i pallkragen behöver de extra stöd.

De nya växtstöden i rostfärgat stål, Verona och Toscana, ger det perfekta stödet och står sig vackert mot trädgårdens grönska. De nya växtstöden Verona och Toscana i rostfärgat stål är speciellt utformade för att passa i en pallkrage med uppgiften att till exempel stötta slingrande ärtor och bönor så att odlingen inte lägger sig ner.

Växtstöden har en smart tredelad konstruktion som gör dem både fristående och ovanligt stabila. De tre sektionerna kan vridas åt olika håll och är därför lätta att anpassa till olika modeller av pallkragar. De kan till exempel vinklas runt ett hörn eller ställas fritt kors och tvärs över odlings-ytan.

Den smarta konstruktionen gör att Verona och Toscana också har många fler användningsområden, exempelvis som spaljéer i trädgården eller på balkongen. Använd dem som grönskande rumsavdelare, eller varför inte som ett växtbeklätt insynsskydd runt terrassen, entrén eller på balkongen. Man kan också sätta ihop flera spaljéer och bygga en hel vägg eller en liten berså med klättrande sommar-blommor. Självklart passar spaljéerna också längs en mur, ett plank eller en husvägg. Vinkla dem och de blir extra stadiga.

Bredden är 140 centimeter och de tre sektionerna har måtten 35+75+35 centimeter. Välj mellan två olika höjder, Verona som är 140 centimeter hög och Toscana som är 180 centimeter hög. Växtstöden är gjorda helt i pulverlackerat stål där den rostfärgade metallen står sig vackert mot trädgårdens grönska.

Rekommenderade priser från: Växtstöd 140 cm, 299 kr. Växtstöd 180 cm, 399 kr.

• förvaring
  • verktyg och hjälpmedel