NESPRESSO BUSINESS SOLUTIONS ETABLERAR SHOWROOM I MALMÖ CITY

NESPRESSO BUSINESS SOLUTIONS ETABLERAR SHOWROOM I MALMÖ CITY

Ännu ett tecken på Malmö-regionens växande attraktionskraft för världsmarknadens största aktörer kom i dagen när Nespresso Business Solutions i mitten av mars slog upp portarna till sitt kombinerade showroom och kontor på Skeppsbron 7 i centrala Malmö. Nespresso Business Solutions – som är en del av Nespresso, ett av de mest prestigeladdade varumärkena inom den globala kaffeindustrin – riktar sig främst mot ett kundsegment verksamt inom kontor, hotell, restaurang och annan offentlig miljö.

– Många av våra viktigaste samarbetspartners håller till i södra Sverige, konstaterar Markus Nilsson, Regional Manager SouthWest på Nespresso Business Solutions. De senaste åren har en mängd stora företag flyttat sina huvudkontor till Malmö. Därav följer en stark utveckling i området med ett vitalt näringsliv, nya storhotell, konferens- och mötesanläggningar, en rik uppsjö förstklassiga restauranger samt välfrekventerade caféer. Det kändes därför naturligt att ytterligare stärka vår närvaro och synlighet i Malmö med omnejd. Det gör vi genom att öppna kontor och showroom mitt i stan.

Syftet med etableringen är att öka närheten till befintliga och blivande kunder och att dela med sig av passionen för kaffets mångfacetterade universum. I det nyöppnade showrummet kommer Nespresso Business Solutions att arrangera frukostseminarier i samband med lanseringar av nya kaffesorter och maskiner samt bjuda in till smakprovningar och produktdemonstrationer. Här kommer också att finnas möjlighet för spontana kaffeälskare att droppa in för en take away-kopp på vägen till jobbet.

– Vi tycker helt enkelt att alla som arbetar, bor eller är på besök i södra Sverige är värda att få njuta världens godaste kaffe, summerar Markus Nilsson.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA

Eva Helmersen

Vd Nespresso Business Solutions

eva.helmersen@nespresso-pro.se

OM NESPRESSO BUSINESS SOLUTIONS

Nespresso är ledande inom portionsförpackat gourmetkaffe och erbjuder skräddarsydda kaffelösningar för professionella verksamheter genom Nespresso Business Solutions. Nespresso Business Solutions riktar sig till restauranger, caféer och kontor med ett unikt sortiment av kaffemaskiner, kaffekapslar och tjänster anpassade specifikt till deras behov och som producerar kaffe av exceptionell kvalitet med endast en knapptryckning. I Sverige representeras Nespresso Business Solutions av Premium Coffee Sweden AB.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns 64 länder och har mer än 12,000 anställda. Sedan 2015 har Nespresso ett butiksnät på över 450 Boutiques.  Mer information finns på www.nestle-nespresso.com.