Nespresso Business Solutions har inlett ett samarbete med  Pontus Frithiof

Nespresso Business Solutions har inlett ett samarbete med Pontus Frithiof

Nespresso Business Solutions Sweden, representerad av Premium Coffee Sweden AB, har inlett ett samarbete med Krögaren och entreprenören Pontus Frithiof med Pontus in the Air, på Stockholm Arlanda Airport Terminal 5.

Pontus in the Air och American Express har öppnat Europas första American Express Lounge för medlemmar på Pontus in the Air ute på Arlanda. Loungen erbjuder en avkopplande miljö med ett generöst utbud av vällagad mat och dryck, och självklart erbjuds kaffe i världsklass från Nespresso.

- Nespresso är den perfekta samarbetspartnern för oss på Arlanda. Riktigt bra kaffe med lika bra resultat varje gång oavsett vem som gör kaffet, 365 dagar om året, säger Pontus Frithiof.

Det känns fantastiskt att få vara en del av erbjudandet för American Express medlemmar på Pontus in the Air ute på Arlanda. Vårt fleråriga samarbete med Pontus Frithiof är något vi är oerhört glada för och nu får vi möjligheten att vara med och bidra till att höja matgästernas helhetsupplevelse, säger Jessica Sandberg, Commercial Director, Nespresso Business Solutions.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA

Jessica Sandberg

Commercial Director, Nespresso Business Solutions

Jessica.sandberg@nespresso-pro.se

Om Nespresso Business Solutions

Nespresso är ledande inom portionsförpackat gourmetkaffe och erbjuder skräddarsydda kaffelösningar till professionella verksamheter genom Nespresso Business Solutions. Nespresso Business Solutions riktar sig till restauranger, caféer och kontor med ett unikt sortiment av kaffemaskiner, kaffekapslar och tjänster anpassade specifikt till deras behov och som producerar kaffe av exceptionell kvalitet. Nespressos unika koncept möjliggör för företag inom alla branscher att erbjuda sina gäster, kunder och medarbetare en äkta kaféupplevelse. I Sverige representeras Nespresso Business Solutions av Premium Coffee Sweden AB.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Företaget arbetar tillsammans med över 70 000 bönder i 12 länder via hållbarhetsprogrammet AAA Sustainable Quality™ Program för att säkerställa en hållbar kaffeproduktion på farmar samt omgivande landskap. Programmet lanserades år 2003 i samarbete med Rainforest Alliance för att bidra till förbättrad avkastning och produktionskvalitet, säkerställa ett hållbart kaffeutbud samt förbättrad försörjning för jordbrukare och deras samhällen

Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns 64 länder och har mer än 12,000 anställda. Sedan 2016 har Nespresso ett butiksnät på över 600 Boutiques. Mer information finns på www.nestle-nespresso.com.