Nespresso presenterar årets julklappar Eleganta och innovativa gåvor för alla tillfällen

Inför årets julsäsong presenterar Nespresso såväl maskiner för alla personligheter som smakrika kaffe-blandningar och smarta tillbehör – eleganta och stilrena julklappar till alla kaffeälskande vänner, bekanta och familjemedlemmar. Med inspiration och innovation i fokus är det julklappar som passar alla livsstilar och smaker.

Smarta och färggranna Nespresso Pixie Espressokit och Pixie Lungokit

– den perfekta och stilsäkra julklappen för alla designintresserade

Nya Pixie Espressokit och Pixie Lungokit är det perfekta sättet att sätta färg på såväl tillvaron som festen. Kiten inkluderar fyra färggranna Espresso eller Lungokoppar i metall ur Pixie-serien. Espressokitet innehåller fyra festliga koppar i guld, lila, rött och svart som representerar Ristretto, Arpeggio, Volluto och Decaffeinato. För dem som föredrar en större kopp kaffe, finns Lungokitet i rött, ljusblått, guld och grönt, som representerar Fortissio Lungo, Vivalto Lungo, Finezzo Lungo och Decaffeinato Lungo.

Med en lekfull, modulär och smart design reflekterar kiten de populära Pixiemaskinernas smarta estetik. Tillverkade i rostfritt stål med en isolerad insida behåller Pixiekopparna värmen för att erbjuda optimala kaffestunder. Pixiekopparna är förpackade i en tubformad, stilren presentförpackning och erbjuder en färgglad upplevelse till familj och vänner.

Pixie Espressokit (4 st koppar, max kapacitet 80 ml), i Ristretto-, Arpeggio-,

Volluto-, Decaffeinato-färger kostar 410 kr.

Pixie Lungokit (4 st koppar, max kapacitet 160 ml), i Fortissio-, Vivalto-,

Finezzo-, Decaffeinato Lungo-färger kostar 490 kr.

Nespresso Pixiekit finns tillgänglig i Nespresso Boutiques, online på www.nespresso.com, via telefon/Nespresso 0200-456 600.

Den ultimata gåvan till dem som vill upptäcka Nespresso – gläd kaffeälskande vänner med Nespresso Glass Collection Espresso- & Cappuccinokit.

Nespresso presenterar det idealiska startkitet för alla nyblivna Nespresso-fans med eleganta Glass Collection Espresso & Cappuccionokit. Presentboxen, som har en klassiskt monokrom design, innehåller två Espresso- och två Cappuccinokoppar från hyllade Glass Collection, en kollektion som förhöjer varje kaffestund. Glaskopparna kompletteras av stilrena fat i svart och vitt och passar utmärkt för såväl fest som vardag för att komplettera varje kaffeälskares Nespresso-stund.

En presentbox innehållande två Espressokoppar (ca 80 ml) och två Lungokoppar (ca 160 ml) samt fyra tillförande fat I svart och vitt kostar 289 kr.

Glass Collection Espresso- & Cappuccinokit finns tillgänglig i Nespresso Boutiques, online påwww.nespresso.com, via telefon/Nespresso 0200-456 600.

Ge bort den ultimata kaffemaskinen för alla livsstilar – Nespresso U kombinerar användarvänlighet, modularitet och stilren design

Med nya U, som är anpassningsbar för att passa konsumenternas livsstil, har Nespresso gjort det ännu enklare att få en ultimat kaffeupplevelse. Med användarvänlighet, minimalism och sofistikerad teknik i fokus har U utformats för att passa det moderna livet och är med det den mest flexibla maskin Nespresso presenterat.  U memorerar automatiskt mängden kaffe för att man enkelt ska få rätt storlek och som första maskin i sitt slag har U en rundad, justerbar vattentank som smidigt kan flyttas runt och ändra form på maskinen för att passa inredningen.

Förutom den snabba uppvärmningen på 25 sekunder har U automatisk bryggning som gör att kaffet bryggs samma sekund som kapseln läggs i och reglaget stängs. Efter bryggning matas kapseln ut automatiskt utan att droppa, vilket gör maskinen till en av de renaste i sitt slag. U är framtagen med en optimal energisnålhet och förutom att den stängs av automatiskt efter nio minuters inaktivitet, är den dessutom tillverkad till mer än 30% av återvunnet material.

Maskinens minimalistiska och moderna utseende passar väl in i alla hem. U lanseras i två färger – Pure Cream och Pure Black, båda med slät och rundad design med en Nespresso-logotyp präglad på sina sidor.

Nespresso U kostar 1 199 kr och finns tillgänglig i Nespresso Boutiques, online på www.nespresso.com, via telefon/Nespresso 0200-456 600 samt via Nespresso-återförsäljare.

Julklappar med tillbehör för den välorganiserade

Till nya maskinen U, har Nespresso för första gången utvecklat skräddarsydda tillbehör som återspeglar maskinens flexibilitet, personliga framtoning och rena estetik. En av seriens höjdpunkter är en innovativ bricka med två anpassningsbara magnetiska behållare, inspirerade av U-maskinens form. Med hjälp av U:s innovativa design kan de släta, rundade behållarna fästas på sidorna av maskinen, så att den får en form som passar alla typer av inredning. Alla behållare är magnetiska, likt U, så att utformningen anpassas efter ditt behov. Behållarna kan även fästas ovanpå varandra för en smalare förvaringslösning. En av behållarna består av prydliga fack för skedar och socker.

För att hålla de minsta utrymmena snygga och eleganta, har Nespresso också tagit fram två nya Grand Cru-kapselhållare. Nespresso introducerar en ny version av den populära Totem Grand Cru-kapselbehållaren, vars smala hållare är utformad för att passa användarnas vanor och utrymmeskrav. Den är tvåfärgad, svart och gräddvit, och kan delas upp i två delar för att underlätta förvaringen. Nespresso har också tagit fram en gungande Bonbonnière-kapselhållare vars funktionalitet underlättar för kaffeälskaren att välja sin favorit-Grand Cru.

2 magnetiska behållare med tillhörande bricka, kostar 319 kr

Totem-kapselhållare, kostar 379 kr

Bonbonnière-kapselhållare, kostar 219 kr

Samtliga tillbehör finns tillgänglig i Nespresso Boutiques, online på www.nespresso.com, via telefon/Nespresso 0200-456 600.

Variations Limited Edition Grands Crus – den ultimata upplevelse för alla kaffeälskare som vill upptäcka nya, spännande smaker att inleda vintern med

Lagom till november och alla julförberedelser lanserar Nespresso årets Limited Edition Grand Cru Variations – i år bestående av smaker från tre olika nötsorter. Med toner av Hasselnöt, Macadamianöt och Kokosnöt har varje Grand Cru sin egna distinkta smak. Som grund har man använt sig av storsäljaren Livanto som med sin runda arom fungerar som ett fint komplement till de nötiga tonerna i årets Variations.

Alla tre sorter av Variations har en intensitetsnivå av sex på en tiogradig skala och passar med sina nötiga smaker utmärkt att njuta av under den kommande vintersäsongen.

Hasselnöt - Kombinationen av lätt rostad hasselnöt med Livanto ger en krämig smak av pralin som skapar en fin balans i munnen.

Macadamianöt - Rika dofter från macadamianötter kombinerat med rundheten från Livanto ger detta kaffe en överraskande och frisk antydan av citrus.

Kokosnöt – Den perfekta harmonin mellan smaken av kokosnöt och Livanto är en riktig gourmetupplevelse som för tankarna till kokosmacarons.

Varje Variations är av 100 % naturligt ursprung och består endast av rostad och mald kaffeblandning med naturlig arom. Samtliga sorter av Variations är fria från allergener.

Variations är tillgänglig från 12 november 2012 och finns till försäljning så länge lagret räcker. Ett paket kommer säljas för 43 kronor i Nespresso Boutiques, via nespresso.com samt 0200-456 600.

För dem som älskar lyx – Nespresso introducerar nya tillbehör till Premium Collection

Inspirerad av vackra smycken introducerar Nespresso nya tillbehör till den eleganta serien Premium Collection som är framtagen av den hyllade designern Christian Ghion. Nätta vita Espressokoppar i stilrent porslin med guldfärgad insida samt tillhörande fat ger en lyxig känsla inför vintersäsongen. Serien innehåller även klassiska vita Espresso- och Lungokoppar med tillhörande fat samt en rund, vit kapselbehållare i porslin som tillför en elegans på middagsbjudningen. Som komplement till Premium Collection lanseras även doftljuset Café Absolu, med en härlig doft av kaffe, ädelträ, kakaobönor och vanilj, som passar till säsongen.

• Espressokopp i vitt/guld med tillhörande vitt fat (set med två koppar), 699 kr

• Espressokopp i vitt med tillhörande vitt fat (set med två koppar), 379 kr

• Lungokopp i vitt med tillhörande vitt fat (set med två koppar), 429 kr

• Vit kapselhållare i porslin, 319 kr

• Café Absolu doftljus, 369 kr

Premium Collection finns tillgänglig i Nespresso Boutiques, online på www.nespresso.com, via telefon/Nespresso 0200-456 600.

Återvinning av Nespresso-kapslar

I Sverige har Nespresso ett specialavtal med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) som tillhandahåller cirka 5 800 återvinningsstationer runt om i landet. Förbrukade Nespresso-kapslar återvinns i behållare för metallförpackningar eller i liknande insamlingsbehållare för metallförpackningar som finns i många fastigheter.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns i mer än 50 länder och har 7 000 anställda. 2011 hade Nespresso 270 exklusiva butiker världen över. Mer information finns på www.nestle-nespresso.com.