Ny elegant design på PIXIE

Ny elegant design på PIXIE

Nespresso utökar sitt sortiment med maskinen PIXIE Stainless Steel, en ny medlem i PIXIE-familjen. Med sin genomtänkta design, energisnåla egenskaper och kompakta storlek passar PIXIE Stainless Steel i såväl det lilla som det stora köket.

Rostfritt stål har under de senaste åren blivit en alltmer stark trend i de svenska köken. Det nya utförandet är en del i ett ständigt arbete att möta kundens önskemål i såväl kaffeupplevelsen som i design. Unikt med PIXIE är dess energisnåla egenskaper. PIXIE är de mest energisnåla kaffemaskinerna från Nespresso och de förbrukar 40 % mindre energi än andra A-klassade maskiner på marknaden.

– Det är särskilt roligt när våra populära modeller lanseras i nya utföranden. Vi lyssnar hela tiden på våra konsumenter och jobbar för att möta deras önskningar och behov även när det kommer till design. Rostfritt stål är ett mycket populärt material, inte bara på vitvaror utan även på andra köksdetaljer och med PIXIE Stainless Steel erbjuder vi nu en smidig och snygg maskin som serverar kaffe av högsta kvalitet, säger Gül Heper, Marketing Manager, Nespresso.

PIXIE Stainless Steel är en funktionell kaffemaskin av högsta kvalitet. De robusta sidopanelerna i rostfritt stål har inpräglade linjer och gör maskinen till en elegant, modernt designad inredningsdetalj i ditt kök.

PIXIE Stainless Steel finns tillgänglig från april, i Nespresso Boutiques i Sverige, online på www.nespresso.com, via telefon 0200-456 600 samt hos utvalda återförsäljare. Cirkapris 1599 SEK.

För bilder och produktinformation, vänligen kontakta:
Nina Brogård, Wenderfalck, nina@wenderfalck.com, Tel. + 46 76 20 64 777

För ytterligare information om Nespresso, vänligen kontakta:
Gül Heper, Marketing Manager, gul.heper@nespresso.com, Tel: +46 8 506 673 05

Återvinning av Nespresso-kapslar
I Sverige har Nespresso ett specialavtal med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) som tillhandahåller cirka 5 800 återvinningsstationer runt om i landet. Förbrukade Nespresso-kapslar återvinns i behållare för metallförpackningar eller i liknande insamlingsbehållare för metallförpackningar som finns i många fastigheter.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns i mer än 50 länder och har 7 000 anställda. 2011 hade Nespresso 270 exklusiva butiker världen över. Mer information finns på www.nestle-nespresso.com.