Net 1 kopplar upp orienterarna i 25manna

25manna är en årlig orienteringstävling för 25-mannalag där världens bästa orienteringsklubb koras. I år är 371 lag anmälda från Sverige, Norge, Finland, Lettland och Italien vilket innebär 9 375 tävlande personer. Årets tävling är den 39e i ordningen. Orienteringsförbundet har redan ett pågående samarbete med Net 1, och i år utökas samarbetet till att också innefatta 25manna, för att bland annat kunna ge direkta rapporter om ställningen i tävlingen.

Via modem ute i skogen kopplade till kontrollerna kommer den aktuella ställningen i tävlingen att kunna följas direkt på resultatskyltar på arenan och på den officiella webbsidan vilket ger helt nya möjlighet att följa tävlingen i realtid, vare sig man är på plats på arenan eller följer tävlingen via nätet.

Förutom möjligheten att följa tävlingen direkt på grund av uppkopplingen av kontroller använder också 25manna modem från Net 1 för uppkoppling mot Internet gällande kontroll av och utförande av kortbetalning.

Net 1 erbjuder bredband och telefoni till privat- och företagsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Net 1 är unikt med att använda NMT 450-frekvensen och täcker över 95 procent av Sveriges landyta och upp till 12 mil ut från kustlinjen. Det gör Net 1 till det självklara valet för gles- och landsbygdsbor samt för företag med verksamhet utanför tätort.

Net 1s nät levereras av Ericsson och statliga Teracom ansvarar för driften. Bland Net 1s nöjda företagskunder finns bland andra: Vattenfall, SCA, Sveaskog, Ambulans och Sjöräddning. Net 1 är även stolt samarbetspartner till LRF Samköp. Företaget har varit verksamt sedan 2003 och ägs sedan 2009 av Access Industries.

För mer information, besök: www.net1.se

• täckning