ice.net levererar mobilt bredband till Eurocard Gotland Runt 2009

Den mobila bredbandsleverantören ice.net fortsätter samarbetet med Eurocard Gotland Runt. Vid årets tävling kan publiken i Sandhamn och seglingsintresserade hemma vid datorn följa kampen mellan båtarna ute på Östersjön live.

Under årets Eurocard Gotland Runt kommer publiken i Sandhamn kunna följa tävlingen och aktiviteten ombord live. Företagets mobila bredband möjliggör livesändningar från ett antal båtar utmed tävlingsbanan. Sändningarna kommer även att läggas ut på Eurocard Gotland Runts officiella hemsida, under "Gotlandruntbloggen.se".

- Vi är mycket glada över att ice.net förser oss med mobilt bredband under tävlingen. ice.net visade förra året att deras mobila bredband har de egenskaper som tävlingen kräver bland annat genom sin unika täckning i Stockholms skärgård, runt Gotland och till havs. För oss är samarbetet ett led i att ytterligare stärka vår position som ett professionellt och publikvänligt arrangemang, säger Fredrik Feldreich, tävlingsledare för Eurocard Gotland Runt.

ice.net har Sveriges största Turbo 3G-täckning av mobilt bredband med 90 procent av Sveriges geografiska yta samt utmed hela den svenska kusten.

- Vi är mycket glada över samarbetet. Vi kan erbjuda överlägsen täckning och prestanda längs hela den svenska kustremsan och vi uppfyller därmed de krav som detta internationella och tuffa sportevenemang kräver, säger Per Borgklint, VD för ice.net

För mer information kontakta:

Per Borgklint, VD för ice.net
E-post: per.borgklint@ice.net
www.ice.net

Fredrik Feldreich, tävlingsledare för Eurocard Gotland Runt.
E-post: fredrik@ksss.se
www.ksss.se/EGR

Om ice.net
ice.net grundades med målsättningen att bygga och driva moderna nätverk för mobiltelefoni och mobilt bredband. Verksamheten bygger på de unika fördelar som uppnås genom att kombinera 3G-tekniken CDMA 2000 med de låga frekvensbanden 450 och 410 Mhz. Nätverken ger en kostnadseffektiv anslutning till avancerade tjänster och nästintill total täckning i hela Skandinavien. (www.ice.net)