Net 1 hjälper maskiner i glesbygd - lanserar M2M Partnerprogram

Idag lanserar Net 1 M2M Partnerprogram tillsammans med utvalda teknik- och tjänsteleverantörer för att kunna erbjuda skräddarsydda M2M-lösningar specifikt i områden där andra operatörer på grund av täckningen har begränsningar.

Stockholm den 13 mars - Net 1 samlar spetskompetens hos aktörer över hela värdekedjan under Net 1 M2M Partnerprogram för att kunna leverera skräddarsydda lösningar inom M2M, maskin-till-maskin-kommunikation.

- Vi har länge haft Sveriges bästa täckning och ett mycket tillförlitligt nät. Med partnerprogrammet kan vi nu erbjuda ett helhetsåtagande inom M2M som kommer att förenkla M2M-utbredningen i Sveriges mindre befolkade områden, säger Linus Jönsson, tf VD på Net 1.

Partnerprogrammet är en sammanslutning av företag inom olika områden, från hårdvara till tjänster. De partners som till en början ingår är Acandia, Analycus, Anyway, Atea, Datagrid, Communica, Cygate, DGC, Episcope, FEAB, Fältcom, Icomera, Induo, Info24, Infocare, Kombridge, MBG, Metrina, Metrum, Mobile Control, Multicom security, Netcontrol, Noretron, PocketMobile, SMSE, TKH Security, Wantech, Yanzi och YIT Säkerhet.

Net 1 är en del av Swedish M2M Service Enabler alliance (SMSE) som grundades i mars 2012 för att utbilda marknaden och för att marknadsföra Sverige som ledande inom M2M.

För mer information kontakta:
Ann Winitsky, Marknadschef Net 1
E-post: ann.winitsky@net1.se

• m2m
  • partnerprogram
  • landsbygd
  • glesbygd

Om Net 1

Net 1 erbjuder mobilt bredband, IP-telefoni och M2M-lösningar till privatpersoner och företag.

Net 1 är unikt med att använda NMT 450-frekvensen och täcker över 95 procent av Sveriges landyta samt täcker upp till 12 mil ut från kustlinjen. Det gör Net 1 till det självklara valet för gles- och landsbygdsbor samt för företag med verksamhet utanför tätort - alla ska ha möjligheten att leva och verka där de vill.

Nätet levereras av Ericsson och statliga Teracom ansvarar för driften. Bland Net 1s företagskunder finns Vattenfall, SCA, Sveaskog, Ambulans och Sjöräddning. Net 1 är även samarbetspartner till bland annat LRF Samköp och ICT Trafikverket. För mer information se www.net1.se

Net 1 har verksamhet i Sverige och Danmark, samt under namnet ice.net i Norge, och är en del av AINMT Holding AB. För mer information se www.ainmt.com