Pressmeddelande -

NetApp rankas som nummer två på flash-array-marknaden under första kvartalet 2016

NetApp växer snabbast på marknaden för flash-arrayer enligt IDC Q1 2016 Worldwide Quarterly Enterprise Storage Systems Tracker. IDC:s siffror visar dessutom att NetApp har tagit marknadsandelar från övriga konkurrenter.

Fakta i korthet:

• Enligt IDC växte NetApps intäkter inom flash-array-området med 238,2 procent från år till år. Det är 2,7 gånger snabbare tillväxt än marknaden i genomsnitt på 87,4 procent från år till år.
  • NetApp gick från 4:e till andra plats på IDC:s lista med en marknadsandel på 22,8 procent räknat i omsättning. Det placerar NetApp före konkurrenter såsom Pure, HPE och IBM.

Ytterligare information hittar du i det fullständiga engelska pressmeddelandet nedan:

NetApp Ranked #2 in Worldwide All Flash Array Market Share for Q1 2016

SUNNYVALE, Calif. — June 9, 2016According to the IDC Q1 2016 Worldwide Quarterly Enterprise Storage Systems Tracker, NetApp (NASDAQ: NTAP) is growing much faster than the all flash array market as a whole and has gained market share versus the competition.

Key NetApp highlights:

• Per IDC, NetApp all flash array revenue grew 238.2% year over year, 2.7 times faster than the market growth of 87.4% year over year.
  • Per IDC, NetApp moved to #2 from #4 in the tracker quarter over quarter, with 22.8% revenue market share, ahead of Pure, HPE, and IBM.
  • As of the end of its Q4FY2016, NetApp indicated:
  • oIts all flash array business has grown to an annual net revenue run rate of more than $700 million.
  • oIts All Flash FAS line has produced eight consecutive quarters of year over year triple digit unit growth.

“Flash solutions are changing the expectations and economics of enterprise IT,” said Brian Bakstran, acting Chief Marketing Officer, NetApp. “NetApp offers the industry’s broadest all flash portfolio, allowing customers to move toward an all flash data center while still using what they’ve already deployed and leveraging the cloud.Our new Flash Advantage 3-4-5 Program makes flash even more affordable, efficient, and risk-free – and we guarantee it.”

Resources

• Click here for more information on the Flash Advantage 3-4-5 Program, including our 4:1 efficiency guarantee.
  • Read how NetApp all flash helps China’s Shanghai PPDAI address Online Credit Lending Platform challenges.
  • Learn more about new NetApp SolidFire all flash innovations.
  • Unlock more value from your data analytics applications with NetApp EF Series all flash arrays.
  • Ämnen

• Datorer, datateknik, programvaror

Om NetApp

Ledande företag över hela världen förlitar sig på att NetApps programvaror, system och tjänster hanterar och lagrar deras information på ett säkert och effektivt sätt. Kunderna värdesätter vårt lagarbete, vår kompetens och passion för att hjälpa dem att lyckas nu och i framtiden www.netapp.se