Trafikrekord och 9 av 10 anser att Netdoktor är professionell och trovärdig

Netdoktor visar högsta trafiksiffran någonsin, med cirka 600 000 på en månad. Och besökskurvan fortsätter att peka uppåt.

– Det är givetvis något vi gläds åt och visar på det stora behovet av trovärdig hälsoinformation, säger Ann-Charlotte Beckman, VD på Netdoktor. Samtidigt visar vår senaste undersökning, om användarvänligheten, på sidan att våra besökare uppfattar sidan som professionell och trovärdig. Det är siffror som ytterligare befäster Netdoktors position som Sveriges ledande hälsoportal.

Undersökningen är genomförd av Userneeds och skedde under december 2010 fram till 10 januari 2011.

Nio av tio besökare anser att informationen är lättförståelig och att Netdoktor.se är en professionell och trovärdig sida. 75 procent av Netdoktors besökare är kvinnor, spridda över hela Sverige och jämnt fördelade i åldersgruppen 20 – 69 år.

84 procent av alla besökare tycker att Netdoktor innehåller den information de är ute efter och hela 90 procent har ett samlat gott intryck.

– Resultaten från undersökningen visar att Netdoktor fyller en viktig funktion, här hittar man svar på sina frågor om hälsa och sjukdomar. Förutom alla faktatexter kan man även få svar av både Sveriges ledande experter och från andra i liknande situation, säger Ann-Charlotte Beckman.

Netdoktors fem mest besökta sidor 2010 var:
1. Irriterad tjocktarm/IBS
2. Blodbrist (B12-brist)
3. Lunginflammation
4. Borrelia
5. Gallsten

Netdoktor.se är Sveriges ledande hälsoportal med 600 000 besök varje månad och omkring 180  000 medlemskap inom 30 olika communities. Bakom Netdoktor.se står ett redaktionellt team av Sveriges ledande läkare, journalister och webbutvecklare som besvarar medlemmarnas frågor och erbjuder hälsonyheter, fakta och erfarenhetsutbyte via forum och bloggar. Det redaktionella materialet är under oberoende kontroll av Netdoktor och dess medicinska experter. Netdoktor driver även NetdoktorPro – medicinskt verktyg för läkare.

Netdoktor.se AB, som även äger och driver Netdoktor.se och NetdoktorPro.se, har sitt säte på Holländargatan 22 i Stockholm och drivs av dess grundare sedan 2002. I mars 2010 gick mediekoncernen Bonnier via investmentbolaget B Media Invest in som delägare i företaget.