Ännu ett rekordår för Netigate

Netigate presenterar idag resultaten för 2011, vilka visar en fortsatt stark organisk tillväxt och en mycket start utveckling överlag, speciellt på den snabbväxande tyska marknaden. Nedan visas några viktiga nyckeltal och händelser för Netigate-koncernen under året.

-       Rörelsens intäkter ökade med 32 % till 40.1 MSEK (30.4 MSEK).

-       Rörelseresultatet EBITDA steg med 190% till 8.9 MSEK (3.1 MSEK)

-       Rörelseintäkterna har ökat med 698 % för perioden 2006-2011

-       I Tyskland ökade intäkterna med 64% jämfört med 2010.

-       Netigate Tyskland står nu för 36% (30%) av den totala mjukvaruförsäljningen

-       Vi har nu över 500 nöjda kunder I Tyskland och totalt över 1 200 kunder i Europa.

-       Idag har vi över 15 miljoner besvarade undersökningar I systemet.

Victor Molander, CEO på Netigate, kommenterar året: 2011 har varit ett mycket framgångsrikt år I Netigates historia. Vi har lyckats fortsätta med vår starka organiska tillväxt i både Skandinavien och Tyskland, samtidigt som jag är särskilt nöjd över att välkomna flertalet nya kunder på den brittiska marknaden.  Vi är också mycket stolta över att återigen fått mottaga flertalet priser och utmärkelser under 2011, t ex Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Deloitte Technology Fast 50 Sweden, Dagens Industris Gasellföretag och Veckans Affärers Superföretag. 2012 har börjat på ett mycket bra sätt och vi har rekryterat över hela linjen för att möta efterfrågan på våra produkter och tjänster. Jag tror, trots att många kanske hävdar motsatsen, att 2012 blir fantastiskt med ännu större tillväxt i Europa.

• Företagsinformation

• tyskland
  • årsrapport
  • undersökning
  • framgångsrik

Netigate tillhandahåller lösningar och tjänster för undersökningar via webben och mobilen. Vi ger dig och din organisation möjlighet att genomföra avancerade undersökningar enkelt. Företaget grundades 2005 och har idag ungefär 55 anställda. Netigates huvudkontor finns i Stockholm och vi har ytterligare kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden, från vilka vi säljer våra mjukvarulösningar till större delen av Europa. Bland våra kunder märks många av Europas ledande företag, t ex Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.