Netigate lanserar ny funktionalitet för inbäddade frågor i emailutskick

Email är för närvarande den mest använda metoden för att distribuera undersökningar online, men att få en hög klickfrekvens från ett emailutskick är en utmaning för många. Netigates nya funktionalitet för inbäddade frågor direkt i emailutskick hjälper till att öka svarsfrekvensen på korta enkäter, att snabbare få in svar på en specifik fråga samt underlättar arbetet med löpande kundlojalitetsmätningar som t ex Net Promoter Score. Med den nya tekniken fortsätter Netigate driva utvecklingen av molntjänster för hantering av feedback från kunder och medarbetare.

Funktionaliteten för inbäddade frågor ingår från och med nu i Netigates Enterprise-licens. Enterprise-licensen är en av de mest använda licensformerna som Netigate erbjuder och där ingår även dashboardfunktionalitet för visualisering av nyckeltal, multispråkstöd och möjligheter att integrera Netigate mot egna befintliga system med API (Application Programming Interface).

Med funktionaliteten för inbäddade frågor kan vi erbjuda våra kunder ett snabbare sätt att samla in värdefull feedback från sina kunder. Trenden med kortare, transaktionsstyrda enkäter är tydlig och vi kan nu ytterligare förstärka vårt erbjudande till de kunder som kontinuerligt och strukturerat arbetar med feedback och kundlojalitet, berättar Lars Lindberg, marknadschef på Netigate.

Funktionaliteten är byggd med en teknik som klarar av att leverera ett HTML-meddelande inklusive en enkätfråga oavsett vilken mailklient mottagaren använder och vilka spamfilter som eventuellt kan finnas.

Vi har utvecklat tekniken i samarbete med våra användare. Studier av hur mottagare hanterar epostutskick har visat att klickfrekvensen i emailutskick har minskat och att många respondenter inte ens påbörjar enkäten, utan istället lämnar mailet utan att klicka sig fram till enkäten. Våra tester visar att den nya tekniken både bidrar till en högre svarsfrekvens och snabbare slutförande av enkäter, säger Andreas Landsbo, Produktchef på Netigate.

Andreas Landsbo, Produktchef, Netigate
E-post: andreas.landsbo@netigate.se

Lars Lindberg, Marknadschef, Netigate
E-post: lars.lindberg@netigate.se

• nps
  • saas
  • efm
  • net promoter score
  • kundlojalitet
  • kundundersökning
  • cloud computing
  • enterprise feedback management
  • enkätverktyg

Netigate är en ledande europeisk leverantör av molntjänster för webbaserade undersökningar som primärt används för att hantera och agera på feedback från kunder och medarbetare. Med mer än 2000 kunder i över 30 länder och inom alla branscher hjälper Netigate organisationer att få värdefulla insikter och kunna fatta bättre affärsbeslut. Netigates huvudkontor ligger i Stockholm och kunderna innefattar ledande företag runt om i världen som Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.