NETIGATE TILL FINAL I EUROPEAN BUSINESS AWARDS

European Business Awards meddelade idag att Netigate, den ledande europeiska leverantören av molntjänster för undersökningar online och Enterprise Feedback Management, skall representera Sverige som en av endast 100 finalister i tävlingen. Netigate erhåller nu ett eftertraktat Ruban d’Honneur i kategorin RSM International Entrepreneur of the Year Award och kommer nu gå vidare till finalen av tävlingen, där finalisterna tävlar om att bli en av tio kategorivinnare. Vinnarna tillkännages i april 2013.

Under de senaste två månaderna har en aktad jury bestående av europeiska företagsledare, akademiker och entreprenörer gått igenom de 200 företag som utsågs till National Champions och från dessa utsett 100 företag som går vidare till final och erhåller ett Ruban d’Honneur. Finalisterna kommer nu att genomföra personliga intervjuer med juryn i respektive kategori.

Victor Molander, VD på Netigate säger: “Vi är mycket stolta övar att nå finalen i European Business Awards och erhålla ett Ruban d’Honneur .Våra molntjänster hjälper företag nå insikt genom t ex kundundersökningar eller medarbetarundersökningar och vi fortsätter växa och ta marknadsandelar även om den ekonomiska situationen i Europa är tuff."

I år har deltagarna i European Business Awards för första gången lämnat in en videofilm som en del av bedömningsprocessen. Alla bidrag visades upp på European Business Awards webbsida, där allmänheten fick chansen att rösta på sin favorit.

Adrian Tripp, CEO på European Business Awards säger: “Videoinslagen i årets tävling gav expertjuryn en djupare förståelse för de tävlande företagens affärsstrategier och underlättade för dem när de skulle fatta beslut om varje företag i varje kategori.  Netigate har verkligen imponerat på juryn och jag önskar dem verkligen lycka till i finalen.”

Lars Lindberg, Marketing Director, Netigate
Tel: +46 (0) 70 861 59 85 / Email: lars.lindberg@netigate.se

Besök gärna:  www.netigate.se

About the European Business Awards 2012/13:

The European Business Awards recognises and rewards excellence, best practice and innovation in companies across the European Union. The competition is free to enter and open to organisations of all sizes and from any industry sector.

The European Business Awards programme serves three purposes for the European business community:

•  It provides examples for the business community to aspire to

•  It celebrates and endorses individual’s and organisation’s success

•  It provides case studies and content for learning from these exceptional organizations

An innovative, strong and thriving business community makes a successful and prosperous Europe.

The European Business Awards categories are:

·  The Chairman’s Selection

·  The UKTI Award for Innovation

·  The International Growth Strategy of the Year Award

·  The Millicom Award for Environmental & Corporate Sustainability

·  The Award for Customer Focus

·  The Employer of the Year Award

·  The RSM International Entrepreneur of the Year Award

·  The Import/Export Award

·  The Infosys Business of the Year Award (part 1)

·  The Infosys Business of the Year Award (part 2)

For media enquiries relating to European Business Awards contact:

Jo Henderson, PR Manager, European Business Awards
Tel: +44 (0) 7870 634 567 / Email: jo.henderson@writewaypr.co.uk

www.businessawardseurope.com

• Företagsinformation

• ruban d´honneur
  • eba
  • european business awards
  • företagande
  • medarbetarundersökning
  • medarbetarenkät
  • kundundersökningar
  • kundundersökning
  • entreprenör
  • gasellföretag
  • utmärkelse
  • enkätverktyg

Netigate tillhandahåller en lättanvänd molntjänst för undersökningar online. Med den får bland annat marknads- och HR-chefer verktyg att genomföra avancerade undersökningar på egen hand. Netigate har sedan starten 2005 haft en kraftig tillväxt med svarta siffror och omsätter ca 50 miljoner med 70 anställda. Netigate med huvudkontor i Stockholm, har även kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden, från vilka Netigate säljer sina molntjänster till företag runt om i Europa. Bland kunderna märks många ledande företag, till exempel Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.