NETIGATE UTSEDD TILL REPRESENTANT FÖR SVERIGE I EUROPAS MEST PRESTIGEFYLLDA FÖRETAGSTÄVLING

The European Business Awards, som sponsras av HSBC (www.businessawardseurope.com), tillkännager idag att Netigate har blivit utsedd till representant för Sverige i den mycket prestigefyllda tävlingen 2010. Netigate har besegrat mycket tuff konkurrens och blivit utvald som ett av de 15 företag som får representera Sverige i denna tävling.

The European Business Awards har identifierat några av Europas allra bästa företag baserat på deras förmåga att efterleva de 3 huvudprinciperna i tävlingen. Domarna och juryn har valt ut Netigate som ett av företagen att representera Sverige baserat på innovation, affärsmannaskap och hållbarhet. Netigate går nu vidare till nästa steg i tävlingen och tävlar om Ruban d’Honneur. Den slutgiltiga vinnaren kommer att tillkännages i Paris den 16:e november.

Victor Molander, VD Netigate säger, “Vi är självklart jätteglada att få representera Sverige i denna tävling. Vi grundade företaget 2002 och har sedan dess arbetat med onlinebaserade undersökningar. Det är en stor ära att bli uppmärksammade som ett av de ledande företagen i Sverige och inom vårt område. The European Business Awards är en mycket prestigefylld tävling och vi ser nu fram emot att tävla om Ruban d’Honneur och förhoppningsvis vinna kategorin The RSM International Entrepreneur of the Year Award.*

The European Business Awards har som syfte att uppmärksamma och bidra till utvecklingen hos företag som är enastående i att vara innovativa i kombination med kommersiell framgång och socialt ansvar.

Adrian Tripp, VD The European Business Awards säger, “De senaste 4 åren har vi sett en otroligt hög standard hos företagen vi utvärderat. Men det är ytterst få som blir utsedda till representanter för sitt land och som får chansen att tävla mot hela Europa i utmärkelsen att bli ett av de absolut mest ledande företagen inom EU. Det är verkligen en enastående prestation att bli utsedd till representant för sitt land. Tillsammans med HSBC ser vi fram emot att se Sverige i nästa omgång.

De företag som blivit utsedda att få representera Sverige 2010 är:

• Therese Albrechtson Holding AB

0733 41 44 01
Victor.molander@netigate.se

www.netigate.se

Netigate är ett av Sveriges och Europas största och snabbast växande företag inom webbaserade undersökningar. Vår företagsidé är att ge företag och organisationer inom den privata och den offentliga sektorn möjlighet att genomföra avancerade undersökningar enkelt via Internet. Netigate har fått flera utmärkelser de senaste åren; Deloitte Technology Fast 500 EMEA både 2008 och 2009, Red Herring Finalist EMEA 2010 och är en av Dagens Industris Gaseller 2008 och 2009.

Idag har Netigate över 50 anställda med huvudkontor i Stockholm och kontor i Berlin, Malmö, Oslo, Warzsawa och i Wiesbaden.

Mer information finns att hämta här:
Besök: www.businessawardseurope.com

För mediaförfrågningar relaterade till European Business Awards, vänligen kontakta:

Ivor Peters
Mobil : +44 (0) 7500 003486 Telefon: +44 (0) 207 234 3535
E-post: ivor.peters@businessawardseurope.com
www.businessawardseurope.com

För frågor rörande HSBC, vänligen kontakta:
Melissa Jobson, Media Relations Manager, HSBC CMB Europe
Telefon: +44(0) 20 7992 1558
E-post: Melissa.jobson@hsbc.com

Sian Smith, Consolidated PR
Telefon: +44(0)20 7781 2300
E-post: hsbceurope@consolidatedpr.com

About the European Business Awards 2010:

The European Business Awards recognises and rewards excellence, best practice and innovation in companies across the European Union. The competition is free to enter and open to organisations of all sizes and from any industry sector.

The European Business Awards programme serves three purposes for the European business community:

•     It provides examples for the business community to aspire to

•     It celebrates and endorses individual’s and organisation’s success

•     It provides case studies and content for learning from these exceptional organizations

An innovative, strong and thriving business community makes a successful and prosperous Europe.

*There are eight categories:
The Infosys Business of the Year Award
The RSM International Entrepreneur of the Year Award
The UKTI Award for Innovation
The HSBC Growth Strategy of the Year Award
The Award for Customer Focus
The Award for Corporate Sustainability
The Environmental Awareness Award
The Employer of the Year Award

Images available upon request

HSBC Holdings plc

HSBC Holdings plc, the parent company of the HSBC Group, is headquartered in London. The Group serves customers worldwide from around 8,500 offices in 86 countries and territories in Europe, the Asia-Pacific region, the Americas, the Middle East and Africa. With assets of US$2,422 billion at 30 June 2009, HSBC is one of the world’s largest banking and financial services organisations. HSBC is marketed worldwide as ‘the world’s local bank’.

• expansion
  • utmärkelse
  • the european business awards

Netigate tillhandahåller lösningar och tjänster för undersökningar via webben och mobilen. Vi ger dig och din organisation möjlighet att genomföra avancerade undersökningar enkelt.

Netigates huvudkontor finns i Stockholm och vi har ytterligare kontor i Malmö, Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden, Tyskland. Vi har många av Europas mest intressanta företag som kunder och vi är glada att bidra till deras framgång!