Netigate utses till Gasellföretag för 5:e året i rad

Netigate, som levererar molntjänster för undersökningar online, har utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri för femte året i rad. I år utses endast 0,2 % av alla Sveriges 326 000 aktiebolag till Gasellföretag. Nu sällar sig Netigate till den lilla exklusiva skara av endast 94 företag som har fått priset fem gånger eller fler under tävlingens 13-åriga historia.

För femte året i rad placerar sig Netigate högt upp i rankingen av de snabbast växande företagen i Sverige. Dagens Industri utser varje år de snabbast växande svenska företagen genom Gasellpriset och mindre än 0,5 % av svenska aktiebolag kvalificerar sig till att bli ett Gasellföretag.

Att bli utsedda till Gasellföretag fem år i rad är naturligtvis fantastiskt, men framförallt ett bevis på nöjda kunder och att fler och fler företag inser fördelarna med våra lösningar. Vår produkt och våra tjänster ger konkret affärsnytta och en snabb ROI, säger Victor Molander, VD på Netigate.

Med hjälp av webbaserade kundundersökningar och medarbetarundersökningar i Netigate kan företag och organisationer ta in affärskritisk feedback från sina viktigaste intressenter. Därigenom får kunderna bättre insikt om sitt företag och kan fatta bättre och snabbare affärsbeslut. Under den senaste tiden har Netigate tagit fram nya lösningar för att snabbt och smidigt kunna sprida information om viktiga nyckeltal, till exempel via interaktiva dashboards.

En Gasell har:

-          En omsättning som överstiger 10 Mkr
-          Minst 10 anställda
-          Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
-          Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
-          Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
-          I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner

För mer information, läs mer på www.netigate.se eller vänligen kontakta:

Victor Molander, VD, Netigate
E-post: víctor.molander@netigate.se

Lars Lindberg, marknadschef, Netigate
E-post: lars.lindberg@netigate.se

• Företagsinformation

• företagande
  • framgångsrik
  • expansion
  • medarbetarundersökningar
  • medarbetarundersökning
  • medarbetarenkät
  • medarbetarenkäter
  • kundundersökningar
  • kundundersökning
  • gasell 2012
  • maratongasell
  • utmärkelse
  • stark tillväxt
  • gasellföretag

Netigate tillhandahåller en lättanvänd molntjänst för undersökningar online. Med den får bland annat marknads- och HR-chefer verktyg att genomföra avancerade undersökningar på egen hand. Netigate har sedan starten 2005 haft en kraftig tillväxt med svarta siffror och omsätter i år drygt 50 miljoner med 70 anställda. Netigate med huvudkontor i Stockholm, har även kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden, från vilka Netigate säljer sina molntjänster till företag runt om i Europa. Bland kunderna märks många ledande företag, till exempel Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.