NETIGATE UTSETT TILL NATIONAL CHAMPION OCH VIDARE TILL NÄSTA OMGÅNG AV EUROPEAN BUSINESS AWARDS

European Business Awards (www.businessawardseurope.com) meddelade idag att Netigate, som tillhandahåller en lättanvänd molntjänst för undersökningar online, får representera Sverige som National Champion i den prestigefyllda tävlingen 2012/13. Netigate har utsetts som en av endast fem National Champions och kommer nu att tävla om en eftertraktad status som Ruban D’Honneur i nästa omgång av tävlingen.

I år har de tävlande företagen för första gången lämnat in en video som beskriver företaget och hur det uppnått sin framgång. Alla videos har laddats upp på European Business Awards webbsida, där allmänheten kunnat rösta fram en kandidat i varje land. Totalt lämnades över 35 000 röster in. Därutöver har en aktad jury utsett ytterligare fyra svenska kandidater, som alla utmärkt sig när det gäller innovationsförmåga, affärsmannaskap och hållbarhet.

Victor Molander, VD på Netigate, är glad over framgången: “Vi är mycket stolta över att utses till National Champion för Sverige och ser det som ytterligare ett erkännande av vår affärsmodell. European Business Awards är vida känt för att lyfta fram Europas mest dynamiska företag och vi ser nu fram emot nästa omgång av tävlingen.”

Adrian Tripp, CEO på European Business Awards, förklarar vidare: “I år har videopresentationerna starkt bidragit till en djupare förståelse av affärsstrategierna hos de nationella finalisterna. Därför har årets uttagning varit ännu svårare än tidigare år och det är en exceptionell utmärkelse att bli utsedd till National Champion. Tillsammans med våra sponsorer och partners hälsar vi Netigate välkomna till nästa omgång av tävlingen.”

Fram till och med januari 2013 kommer nu alla National Champions att utvärderas av en tredje jury bestående av framstående europeiska affärsledare, akademiker och entreprenörer.  Juryn utser vilka företag som når den eftertraktade Ruban d’Honneur -statusen. Därefter genomförs face-to-face-presentationer inför juryn, som utser de vinnande företagen. Vinnarna presenteras på en gala i april 2013.

Lars Lindberg, Marknadschef Netigate
Tel: +46 (0) 70 861 59 85 / Email: lars.lindberg@netigate.se
Besök gärna: www.netigate.se

• award
  • entreprenör
  • framgångsrik
  • utmärkelse
  • european business awards
  • national champion
  • onlineundersökning

Netigate tillhandahåller en lättanvänd molntjänst för undersökningar online. Med den får bland annat marknads- och HR-chefer verktyg att genomföra avancerade undersökningar på egen hand. Netigate har sedan starten 2005 haft en kraftig tillväxt med svarta siffror och omsätter i år drygt 50 miljoner med 70 anställda. Netigate med huvudkontor i Stockholm, har även kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden, från vilka Netigate säljer sina molntjänster till företag runt om i Europa. Bland kunderna märks många ledande företag, till exempel Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.