Ytterligare ett starkt år för Netigate

En fortsatt hög tillväxt, en stark finansiell situation och nya rekordsiffror. Idag presenterar Netigate, den ledande europeiska leverantören av molntjänster för undersökningar online, resultaten för 2012.

Netigate, den ledande europeiska leverantören av molntjänster för undersökningar online, till exempel kundundersökningar, medarbetarundersökningar och marknadsundersökningar,  presenterar  idag resultaten för 2012, vilka visar på en fortsatt stark organisk tillväxt och en mycket stark utveckling överlag. Viktiga nyckeltal för Netigate-koncernen inkluderar bland annat:

Rörelsens intäkter på mjukvarusidan ökade med  18.0%

Intäkterna i Tyskland ökade med 28.1% jämfört med 2011

Rörelseresultatet EBITDA kvarstår på en hög nivå med 8.2 MSEK (8.9 MSEK)

De totala rörelseintäkterna har ökat 788 % för perioden 2006-2012

Några ytterligare höjdpunkter från året som gått:

Största försäljningsintäkt någonsin för ett kvartal i Q4 2012.

Fortsatta branscherkännanden, till exempel  utnämnande till Gasellföretag av Dagens Industri för femte året i följd, tilldelning av Svenska Företagspriset i Tyskland och finalister i European Business Awards.

Ökad kundkrets och utveckling på alla viktiga marknader och vi välkomnar många välkända företag och organisationer som nya kunder, till exempel  Adidas, AstraZeneca, Bauhaus, Liebherr, MAN Trucks, Mercedes-Benz, Navico och Peak Performance.

En av de största individuella undersökningarna som någonsin genomförts med totalt ca 6.5 miljoner respondenter har genomförts i Netigate av en av våra tyska kunder.

Fortsatt utveckling av innovativa och trendsättande lösningar som till exempel visualisering av undersökningarnas nyckeltal genom BI dashboards, avancerade lösningar för fritextanalys och jämförelse av grupper.

Netigate-serverns upptid är 100%.

Victor Molander VD på Netigate summerar året: 2012 har varit ytterligare ett framgångsrikt år i Netigates historia. Trots det svaga ekonomiska klimatet I Europa, fortsätter vi vår mycket starka organiska tillväxt på våra viktigaste marknader i Skandinavien och Tyskland. Naturligtvis är vi även mycket stolta över att ha erhållit Svenska Företagspriset I Tyskland för vår framgångsrika etablering på marknaden och att vi nått finalen i European Business Awards. 2013 kommer bli ett mycket spännande år för Netigate, speciellt med tanke på att Martin Moran, en av grundarna till Salesforce.com i Europa har valts in i styrelsen. Jag är övertygad om att detta kommer bidra till en ännu starkare tillväxt för oss i Europa.

Vänligen besök www.netigate.se för mer information eller kontakta oss:

Victor Molander
CEO Netigate