Premiär NetOnNet Lagershop

NetOnNet expanderar i Dalarna och öppnar sin 33:e Lagershop

Nu har NetOnNets expansionsresa nått Dalarna. Fredagen den 5 maj, klockan 08:00 öppnar NetOnNet upp sin trettionde Lagershop i Sverige. Med dagens premiär har NetOnNet öppnat arton nya Lagershoppar på sex månader.

SIBA etablerade sig i Falun den 22 april 2008. Ett brett kundunderlag och potential till tillväxt, låg bakom hemelektronikkedjan SIBAs satsning på regementsområdet i Falun.

– Vårt läge i Falun är minst lika intressant, om inte ännu intressantare idag, jämfört med när SIBA etablerade sig på orten för nio år sedan. Basen av lojala och trogna kunder i Falun samt i områdena runt omkring har stadigt växt, vilket vi kan se hos både SIBA och NetOnNet. Det ska bli riktigt kul att introducera NetOnNets unika och uppskattade självbetjäningskoncept för Dala-borna, jag är övertygad om att det kommer att förändra deras shoppingupplevelse till det bättre, säger Susanne Ehnbåge, VD Netonnet Group.

Självbetjäningskonceptet innebär att NetOnNet-kunderna erbjuds bättre service samt ett bredare och djupare utbud av hemelektronik.

– Lagershopen kommer att bli Faluns och Regementets nya hemelektronikmecka för alla som gillar att handla hemelektronik till låga priser - på ett enkelt och tidseffektivt sätt. Genom självbetjänings-konceptet får kunderna handla ostört samtidigt som vår kompetenta personal finns tillgängliga och närvarande för den som föredrar det. Genom våra många informationsterminaler runt om i Lagershopen kan kunderna själva bläddra bland vårt stora sortiment, ta del av ärlig och informativ produktinformation samt andra kunders produktrecensioner i jakten på rätt produkt utifrån deras behov. Dessutom finns det möjlighet att från Lagershopen beställa hem produkter till butiken eller hem till kunden om varan som önskas mot förmodan inte skulle finnas i Lagershopen, naturligtvis fraktfritt som alltid på NetOnNet, avslutar Susanne Ehnbåge.

Om NetOnNets expansionsresa
Expansionen av NetOnNets varumärke inleddes maj 2016. Med hela tolv premiärer av nya NetOnNet Lagershoppar som ägde rum under oktober 2016 – mars 2017, samt dagens premiär har koncernen idag totalt 33 Lagershoppar (trettio i Sverige och tre i Norge).

Butiken i Falun var den sista SIBA-butiken att omvandlas till en NetOnNet Lagerhop. Kommande NetOnNet-premiärer kommer att utgöras av nyetableringar.

1999 öppnade NetOnNet sin första hemsida i Sverige och 2001 slogs portarna upp för världens första NetOnNet Lagershop i Borås. År 2006 öppnade NetOnNet sin norska hemsida som varit en stor framgång. Den 10 november 2016 fick Norge sin allra första NetOnNet Lagershop, belägen i Sandnes. Mars 2017 utökades närvaron i Norge med ytterligare två Lagershoppar i Oslo.

Idag är Netonnet Group en av Nordens ledande hemelektronikföretag med en omsättning på över sex miljarder kronor, med verksamhet i Sverige och Norge.

Vi satte en tydlig kurs mot ett större och bättre NetOnNet när vi inledde vår expansionsresa sommaren 2016. När man blickar tillbaks över vad vi åstadkommit så har vi så oerhört mycket att vara stolta över. Dagens premiär utökar antalet Lagershoppar till 33, det innebär arton premiärer under en sex-månaders period. Jag känner ödmjukhet och tacksamhet över de prestationer våra medarbetare har bidragit med för att ta oss dit vi står idag, nämligen: ett större, bättre och starkare positionerat NetOnNet än någonsin, säger Susanne Ehnbåge och fortsätter;

Vi har en mångårig bakgrund med över 66 års erfarenhet och kunnande som vi tog med oss när vi ställde om alla våra resurser, hela vårt fokus och all vår kraft bakom satsningen på ett varumärke, nämligen NetOnNet och dess spännande expansionsresa. Vi ser fram emot en fortsatt god utveckling på samtliga nya orter vi etablerat oss i, men blickar även framåt mot nya spännande platser att etableras på.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nora Ay, PR- och kommunikationschef, Netonnet Group
E-post: nora@netonnetgroup.com, Telefon: +46 704-500205