Snickers Workwear lanserar handskgenerator utvecklad av NetRelation

Snickers Workwear lanserar ett helt nytt koncept för arbetshandskar: "Left & Right Gloves. Sold one by one." Handskgeneratorn är ett inspirerande sätt att hitta sin handske eller sina handskar med utgångspunkt i vad händerna gör!

NetRelations har utvecklat gränssnitt och system. Lösningen består av två delar: kampanjsidor med videofilmer med videofilmer samt en handskgenerator. Lösningen bygger på EPiServer och är utvecklad med responsiv design, vilket innebär att generatorn är anpassad för att kunna användas lika bra i mobiler och surfplattor som på en dator. Filmerna hämtas från YouTube och är en integrerad del i kampanjsidorna. För koncept och design står reklambyrån Ellermore.

Generatorn lanseras på 15 marknader och i 19 språkversioner. Till hösten kommer fler handskar att lanseras som också kopplas till generatorn. Då kommer användaren även att kunna hitta handskar för de kallare årstiderna.

Det nya handskkonceptet bygger på att våra händer är olika. De gör olika saker i samma arbetsmoment och har därför olika behov av skydd, grepp och fingertoppskänsla. Dessutom slits ofta den ena handsken mer än den andra. Därför säljs de nya handskarna en och en.

Om Snickers Workwear: Snickers Workwear är en del av Hultafors Group. Snickers Workwear är ett av Europas ledande varumärken inom arbetskläder med representation i mer än 20 länder.

• Webbtjänster

• responsive design