NetRelations deltar i Jobbsprånget!

Kungliga Ingenjörs Vetenskaps Akademien (IVA) driver på uppdrag av regeringen ”Jobbsprånget”, ett fyra månader långt praktikprogram som syftar till att hjälpa nyanlända akademiker att snabbare komma in i det svenska arbetslivet. Initiativet vänder sig till personer med en akademisk examen inom ingenjörsyrken, vetenskap, ekonomi eller finans.

NetRelations ansluter nu till den rad av företag som valt att delta i Jobbsprånget och kommer att ta emot praktikanter till kontoren i Stockholm, Göteborg och Malmö från och med hösten 2017.

”Att ta emot praktikanter och hjälpa individer att växa genom att bjuda på vår kunskap har alltid varit viktigt för oss på NetRelations. När vi fick frågan om att delta i Jobbsprånget kändes det självklart att svara ja. Genom den här typen av initiativ får vi möjlighet att hjälpa till att slussa in nyanlända akademiker som kommer till Sverige i arbetslivet och förhoppningsvis förkorta tiden det normalt tar avsevärt.”, säger Kenneth Karlsson, VD NetRelations.

Under praktikperioden deltar praktikanterna i den dagliga verksamheten och får möjlighet att visa sin potential och lägga grunden för en eventuell framtida anställning samt träffa nya kollegor och vänner.

“Vi hoppas på att få in ansökningar till alla våra kontor och att vi under hösten har minst en praktikant från Jobbsprånget på plats både i Stockholm, Göteborg och Malmö. Initiativet uppskattas av våra anställda och vi ser fram emot att få handleda och hjälpa våra kommande praktikanter in i arbetslivet.”, avslutar Kenneth Karlsson.

Mer om Jobbsprånget

Besök Jobbsprångets webbplats för att läsa mer om initiativet och kika på vår annons.