Nureva™ HDL300 en unik ljudupplevelse med 8 192 virtuella mikrofoner i mötesrummet

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2017 08:05 CET

Nureva HDL300 ett unikt ljudsystem för att alla ska ska bli hörda

Grundarna till SMART Board och Nureva Span har gjort det igen - identifierat ett behov och löst det med helt ny teknik. Den här gången är det konferensljudsystemet HDL300 med så kallad Microphone Mist™ som ska säkerställa att era möten blir effektiva hela vägen.

Bättre ljud i alla typer av möten

Nureva HDL300 är utvecklad för att ge en heltäckande ljudupplevelse i alla typer av möten och rum. Sittande möten, distansmöten och kollaborativa möten där vi rör oss runt i rummet. Oavsett var vi befinner oss, i rummet eller på distans, måste alla kunna höra vad deltagarna säger utan störande ljud.

8 192 virtuella mikrofoner i ett rum

Tekniken bakom Nurevas innovation bygger på en signalprocessor som behandlar ljudet digitalt hela vägen och skapar något Nureva kallar för Microphone Mist™ eller ”mikrofon-dimma”. Nureva HDL300 består av 8 192 osynliga, virtuella mikrofoner utspridda i hela rummet som fångar upp ljuden från alla hörn.

Se hur HDL300 funkar:

Enkel installation utan behov av kalibrering

Nureva HDL300 klarar rum upp till 9 x 9 meter. Den känner av förändringar i rummet i realtid och anpassar sig automatiskt efter antalet personer som pratar, var de befinner sig i rummet och den filtrerar även bort distraherande bakgrundsljud. Nureva HDL300 behöver inte kalibreras vid ommöblering och liknande. Alla hör det som ska höras, som om de befann sig i samma rum.

Använd samma konferensmjukvara som vanligt

Nureva HDL300 använder standard USB-drivrutiner och är kompatibel med UC&C-mjukvaror såsom Skype® for Business, Skype, Cisco Jabber®, Zoom och GoToMeeting™. Inga drivrutiner behöver installeras.

Grundarna av SMART Board bakom Nureva

Nancy Knowlton och hennes man David Martin grundade 1987 SMART Technologies och utvecklade den då helt nya produkten SMART Board som idag används flitigt i skolor och på företag runt om i hela världen. 2012 sålde paret SMART Technologies som idag ägs av Foxconn.

Efter ett uppehåll på ett par år var paret sugna på att påbörja ett nytt projekt - Nureva - och utvecklade en ny form av digital samarbetsvägg för kollaborativa och kreativa processer, Nureva Span och HDL300, en helt ny lösning för konferensljud.

Läs artikel om grundarna och historien bakom Nureva >>

Netsmart AB är svensk distributör för SMART TechnologiesNurevaAVerVision och ErgoXS.

Netsmart AB levererar interaktiva produkter till skola, företag och organisationer som inspirerar till samarbete och kommunikation, höjer måluppfyllelsen, effektiviserar möten och ökar användningen av befintliga resurser.