SMART lanserar ny serie med interaktiva skrivtavlor

SMART lanserar ny serie med interaktiva skrivtavlor

Den funktionsrika serien av interaktiva skrivtavlor SMART Board800 gör det enklare för elever att delta i undervisningen. Den nya serien beräknas finnas tillgänglig under första kvartalet 2011.

SMART Technologies lanserar den nya serien av interaktiva skrivtavlor SMART Board 800 som ger den mest naturliga och intuitiva användarupplevelsen på en interaktiv skrivtavla från SMART Board hittills. I den nya serien utökar företaget sin produktgrupp med interaktiva skrivtavlor för att kunna erbjuda ännu bättre möjligheter till deltagande och engagemang hos skolelever.

De nya interaktiva skrivtavlorna gör det möjligt för flera personer att samtidigt använda och skriva på tavlan och har även en multitouch-funktion, som känns igen ifrån Microsoft® Windows® 7 och Mac Snow Leopard®. Mjukvaran SMART Notebook, för lärande, kommer att ha funktioner som freestyle-interaktion, touch-gester och full medvetenhet om föremål när SMART Notebook 10.7 lanseras. SMART Notebook 10.7 väntas finnas tillgänglig i mars 2011. Mjukvaran kommer att ge användarna av SMART Board 800-serien möjlighet att fullt ut utnyttja flertrycksgester inom SMART Notebook lektionsaktiviteter. SMART Notebook 10.7 kommer möjliggöra freestyle-interaktion där två elever tillsammans kan jobba med samma lektionsaktivitet och göra olika uppgifter samtidigt – till exempel skriva med digitalt bläck och hantera digitala objekt – var som helst på tavlans interaktiva yta.

SMART Notebooks lektionsaktiviteter är specialdesignade för SMART Boards 800-serien och finns tillgängliga på SMART Exchangewebbsida, (exchange.smarttech.com). 800-serien – inkluderar modellerna 880 och 880i, och widescreen-modellerna 885, 885i och 885ix.

SMART’s DViT-teknologi (Digital Vision Touch) möjliggör många av de funktioner som 800-serien erbjuder. DViT-teknologin använder proprietära digitalkameror och sofistikerad programvara för att känna ett fingers rörelse, en penna, pekare eller ett annat föremål som rör sig över tavlans interaktiva yta. Digitalkamerorna är placerade i alla hörn på tavlans ram och kommunicerar tillbaka information till en digital signalprocessor för att fastställa den exakta kontaktpunkten. SMART Board 800 är den första serien av interaktiva skrivtavlor som använder DViT-teknologin. 800-serien med interaktiva skrivtavlor är en del av SMART´s utbud av utbildningslösningar som inkluderar SMART Document Camera, SMART Notebook Math Tools software, SMART Response interaktivt responssystem med mera. SMART Board 600-serien med interaktiva skrivtavlor, som är den mest populära i världen, kommer även fortsättningsvis finnas tillgänglig globalt. Ytterligare information om SMART Board 800-serien finns på smarttech.com/SMARTBoard885ix.

Funktioner

Multitouch – möjliggör att två användare samtidigt kan interagera med tavlan utan att några speciella verktyg eller lägesinställningar krävs.

Freestyle interaktion* – möjliggör att två användare kan arbeta samtidigt med olika uppgifter var som helst på tavlan.

Intelligent bläck -  bläckutjämnande algoritmer gör att handskrivna anteckningar ser mer jämna och förfinade ut.

Flertrycksgester* – accepterar vanliga flertrycksgester som känns igen ifrån Microsoft Windows 7 och Mac Snow Leopard, däribland en- och tvåfingergester, såsom zooming. Gestfunktionen kommer att finnas tillgänglig för användning i SMART Notebook lektionsaktiviteter efter utgivningen av programvaran SMART Notebook 10.7.

Föremålsmedvetenhet – urskiljer om användaren skriver med fingrarna, en penna eller annat föremål för att känna vad användaren ska göra.

Multiuser pennfack – möjliggör att två användare kan ta upp en penna och börja skriva. Enkel-att-använda-knapparna på pennfacket gör att man utan ansträngning kan byta bläckfärg på pennan, högerklicka och få tillgång till tangentbordet på skärmen.

Slittålig yta – ytan är optimerad för projektion, producerar inga hotspots och är kompatibel med pennor för skrivtavlan.

Modulär design – pennfacket möjliggör snabb och enkel integration av tillbehör, såsom den utökade kontrollpanelen.

Låsning av pennläge – låser tavlan i pennläge så eleverna fritt kan måla med ett finger, penna eller annat föremål.

Garanti –två års garanti och fem års garanti efter produktregistrering.

SMART produktintegration – integrerar alla SMARTs hård-och mjukvaror, inklusive mjukvaran SMART Notebook version 10.6 eller senare. Fullständigt kännande av gester och fleranvändar-funktion är tillgänglig med lanseringen av SMART Notebook 10,7, som väntas senast i mars 2011.

*Funktionerna stöds av SMART Notebook 10,7 programmet för kollaborativt, som väntas i mars 2011.

Tillgänglighet

SMART Board 800-serien beräknas finnas tillgänglig under första kvartalet 2011. Information om föreslagna priser finns tillgängliga hos SMARTs återförsäljare. För inköpsinformation, specifikationer och en förteckning över godkända SMART återförsäljare, besök smartboard.se.

Video

Utforska de många funktionerna med SMARTs interaktiva tavlor från serien 800 på http://vault.smarttech.com/demos/885ix/800series.html.

Foto

Ladda ner en bild av SMART Board 800 series interactive whiteboard på http://www.smarttech.com/885iximages.

Om SMART

SMART Technologies är världsledande på marknaden för interaktiva skrivtavlor. SMART utvecklar produkter och tjänster som är lätta att använda och som förbättrar hur människor arbetar och lär sig. I över 20 år har innovation och engagemang varit kärnan i vår verksamhet för att nå högsta klass. Vi hjälper lärare att uppnå ett bättre resultat med teknik som stödjer elevfokuserat lärande. Vi hjälper företag att bli mer produktiva med samarbetslösningar som är enkla att använda och möjliggör ett bättre resultat. Vår framgång drivs av vårt djupa engagemang för både utbildning och näringslivet.