Foto: Amanda Liljevall

Nettbuss Bus4You stödjer Mustaschkampen - den viktiga kampen mot prostatacancer

Den 1 november inleds Prostatacancerförbundets årliga initiativ Mustaschkampen mot den vanligaste cancerformen som drabbar män – prostatacancer. Samma datum uppmärksammas kampanjen med mustaschgestaltning i Nettbuss Bus4Yous sociala mediekanaler. Bussbolaget visar sitt stöd för Mustaschkampen genom att bära kampanjens mustaschpins, agera mustaschmodeller i samband med insamling samt genom att uppmuntra sina resenärer att också lämna ett bidrag till forskning, utbildning och opinionsbildning.

– Vi tycker att det är viktigt att ta ställning i frågor som rör människors hälsa. Förra månaden ville vi visa vårt engagemang för Rosa Bandet-kampanjen i kampen mot bröstcancer och nu i november fortsätter vi att fightas mot cancer i samband med Mustaschkampen, säger Anna-Karin Mooren, marknadschef på Nettbuss Travel AB där varumärket Nettbuss Bus4You ingår.

Inslag av glädje och allvar

Varje fredag kommer en mustaschprydd bolagsanställd att agera mustaschmodell på företagets Facebook-sida för att samla in pengar till Mustaschkampen och varje måndag kommer en mustaschbild att publiceras på Instagram-kontot. Initiativet är för att skapa intern gemenskap och engagemang bland bolagets personal och tillsammans stå upp i kampen mot sjukdomen. Bussbolaget skänker pengar till Mustaschkampen genom spridning av mustaschbilderna på företagets Facebook-sida.

Om Prostatacancerförbundet och Mustaschkampen

”Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och drabbar 10 000 män bara i Sverige varje år och idag är det nära 100 000 som lever med diagnosen. Det kan vara chockerande att få ett cancerbesked, både för dig som drabbas och för dina anhöriga. Men normalt sett utvecklas prostatacancer långsamt. De flesta som drabbas idag och behandlas i tid lever länge och dör inte heller av sin cancer.” Källa: prostatacancerforbundet.se

Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets rikstäckande kampanj som årligen inleds 1 november. Mustaschkampens viktiga arbete är för att uppmärksamma prostatacancer som är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att liv kan räddas om sjukdomen upptäcks i tid. Kampanjens huvudsyfte är att samla in pengar som används till forskning, utbildning och opinionsbildning. Det är också för att skapa gemenskap och glädje där män odlar mustasch och uppmärksammar mannens hälsa genom olika aktiviteter.

För mer information, vänligen kontakta; Anna-Karin Mooren, marknadschef Nettbuss Travel AB
e: anna-karin.mooren@nettbuss.se