Foto: Amanda Liljevall

Nettbuss Bus4You stödjer Rosa Bandet

Under oktober månad uppmärksammas Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj av privatpersoner, föreningar och företag som vill engagera sig i kampen mot cancer. För att visa sitt stöd för kampanjen och bidra till cancerforskningen har Nettbuss Bus4You köpt in Rosa Bandet till bolagets personal. Med förhoppning om att hjälpa till att sprida kampanjens viktiga budskap kommer förarna att bära Rosa Bandet på sina uniformer mellan 1-31 oktober.

– Vi står upp i kampen mot bröstcancer och under oktober månad vill vi ta tillfälle i akt att låta den rosa färgen med dess viktiga budskap genomsyra vår dagliga verksamhet. Därför har vi köpt in Rosa Bandet till alla våra anställda som de kommer att bära på sin arbetsklädsel från och med första oktober, säger Anna-Karin Mooren marknadschef på Nettbuss Bus4You.

Nettbuss Travel, där Nettbuss Bus4You och Nettbuss Express ingår, erbjuder resor till över 35 destinationer inom Sverige, Norge och Danmark. Under oktober månad beräknas cirka 2144 turer med Bus4You att köras med förare som bär Rosa Bandet.

Om Cancerfonden och Rosa Bandet

”Varje år får drygt 61 000 personer i Sverige ett cancerbesked. Av dessa får cirka 8 000 diagnosen bröstcancer. Cirka 30 procent av all cancer hos kvinnor är bröstcancer, som därmed är kvinnans vanligaste cancersjukdom. Män kan också få bröstcancer även om det är ovanligt. Cirka 50 män i Sverige får varje år denna diagnos.”
Källa: www.cancerfonden.se

Rosa Bandet är i dag en internationell symbol för kampen mot bröstcancer, som varje år under oktober – den internationella bröstcancermånaden – förenar och engagerar människor över hela världen. I Sverige har Cancerfonden drivit kampanjen sedan 2003. Källa: pinkribbon.org

För mer information, vänligen kontakta; Anna-Karin Mooren, marknadschef Nettbuss Travel AB

e: anna-karin.mooren@nettbuss.se