Utökar reseutbudet med 60 procent under höstlovet för att klara trycket

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2019 10:19 CEST

Bild: Vy Travel

Vy Travel möter den ökade efterfrågan på resor under höstlovet genom att sätta in extraturer på samtliga linjer till och från storstäderna Göteborg, Oslo, Malmö, Köpenhamn och Stockholm samt till Arlanda flygplats. Utökningen gäller både för Vy Bus4You och Vy express .

– Vi har ökat antalet turer med 60 procent jämfört med föregående år för att klara av efterfrågan på resor under höstlovet. Fokus ligger på linjerna som går mellan storstäderna och framför allt på linjen mellan Stockholm och Göteborg, säger Elvir Rascic, försäljningschef på Vy Travel.

Både Vy Bus4You, som är bussbolagets premiumalternativ, och Vy express får extraturer.

Populära resmål under höstloven:
Göteborg – Köpenhamn
Göteborg – Oslo
Stockholm – Göteborg
Oslo – Köpenhamn
Karlstad – Arlanda flygplats

För mer information, vänligen kontakta; Elvir Rascic, försäljningschef Vy Travel.

e: elvir.rascic@vy.se

Om Vy Travel
Vy Travel Vy Travel AB (fd. Nettbuss Travel AB) bedriver kommersiell expressbusstrafik under två varumärken; Vy Bus4You och Vyexpress (fd. Nettbuss Bus4You och Nettbuss express). Vy Travel AB bedriver trafik på fem linjer och trafikerar bland annat Köpenhamn, Oslo, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlstad, Västerås, Örebro och Stockholm. Vy Travel AB erbjuder kommunikation till flygplatser och trafikerar Arlanda flygplats, Landvetter flygplats, Köpenhamns internationella flygplats- Kastrup ochOslo Lufthavn- Gardemoen. Vy Travel AB har 35 bussar och vid större efterfrågan hyrs underleverantörer in. Vy Travel AB har 150 medarbetare (103 årsman) och omsätter drygt 250 miljoner kronor per år.

Kommentarer (0)

Kommentera