100-klubben – Sverige tillsammans

Vi på Netto vill gärna hjälpa människor in på arbetsmarknaden och ta vårt ansvar i samhället. Regeringen tog i oktober 2015 initiativ till en nationell samling ”Sverige tillsammans” för att samla alla krafter som kan och vill bidra till att förbättra nyanländas etablering.

I samband med denna samling presenterade regeringen även den så kallade 100-klubben för större företag som kan ta emot minst 100 nyanlända under en treårsperiod. Vi på Netto såg det som en självklarhet att delta i detta projekt och hjälpa de nyanlända flyktingarna att integreras i samhället. Vi ser möjligheter i mångfald och tillsammans vill vi ta tillvara på kunskaper och erfarenheter hos personer som är nya i Sverige. Våra 156 butiker har stor geografisk spridning och vi har därför möjlighet att ta emot praktikanter över stora delar av landet.

Vi kan med stolthet nu berätta att vi hittills, oktober 2016, har tagit emot 108 praktikanter till våra butiker runt om i Sverige. För oss är det betydelsefullt att där är plats för alla. Vi ger alla en chans till att bli en del av vår Nettofamilj!