Netto stöder lantbrukare i torkan

Bristen på nederbörd skapar stora problem för landets jordbrukare och runt om i Sverige har bönder svårt att få fram tillräckligt med mat till sina djur. Vissa grödor är fullständigt uttorkade vilket medför att köttbönder tvingas till slakt. Vi på Netto vill gärna hjälpa till så gott vi kan och riktar oss därför till lantbrukare i utvalda områden i södra och mellersta Sverige. Detta initiativ hjälper inte bara djuren utan minskar också matsvinnet.

– Vi på Netto värnar om våra svenska jordbruk och ser fram emot att kunna göra det vi kan för att hjälpa Sveriges bönder. Det har varit särskilt roligt att dra igång detta initiativ då det funnits en extra positivitet i butikerna när vi introducerat detta. Vi har valt ut butiker i områden som vi bedömer som speciellt drabbade, där vi också tror oss ha resurserna för att kunna hjälpa till, säger Philip Andreasson, Kommunikationschef på Netto.

För att se vilka områden detta gäller, klicka här.

Vid eventuella frågor kontakta Philip Andreasson 0737 - 65 00 40.