Netto utökar stödet till lantbrukarna

Den senaste tidens varma och torra väder har skapat stora problem för landets jordbrukare. Runt om i Sverige har bönder svårt att få fram tillräckligt med mat till sina djur, vi på Netto vill gärna hjälpa till och skänker överbliven mat till lokala lantbrukare från utvalda butiker. Detta har mottagits mycket positivt och vi väljer nu att utöka satsningen med ytterligare 40 butiker och har nu engagerat mer än hälften av våra butiker.

- Vi på Netto är otroligt glada att vi får möjlighet att hjälpa ännu fler lantbrukare. Det har känts väldigt bra att dra igång detta då det redan från start har funnits ett stort engagemang i våra butiker. Vi märker att vi kan hjälpa till, säger Philip Andreasson, Kommunikationschef på Netto.

För fullständig lista över butiker och kontaktpersoner, klicka här. Vid intresse, ring kontaktpersonen för butiken det gäller.

Vid pressfrågor kontakta Philip Andreasson 0737 - 65 00 40.