New Balance söker ny Key Account Manager

New Balance ökar stadigt på den svenska marknaden och Active Sportswear jobbar kontinuerligt med att ha rätt team för att bearbeta marknaden på bästa sätt. Då Andreas Nygren nu väljer att lämna Active Sportswear och New Balance för nya utmaningar passar företaget på att se över organisationen för framtiden. Steg ett blir att söka en ny Key Account Manager för sportdelen med utgångspunkt från huvudkontoret i Göteborg.

-Det är naturligtvis väldigt tråkigt att Andreas lämnar oss och vi önskar honom all lycka med sina nya utmaningar. Vi hoppas dock inte att detta skall påverka oss allt för mycket i vårt vidare arbete med att bygga New Balance som ett ledande runningvarumärke i Sverige, säger Jan Cederfont, Country Manager Sverige. Vi jobbar på att snabbt hitta en ersättare för Andreas och sedan fortsätta att bygga vår organisation med ytterligare förstärkningar under året, fortsätter Jan.

Inom en vecka räknar Active med att man har en platsannons på Sportfack.se för alla som vill ta chansen att bli delaktiga i New Balance framtid.

• Övriga sporter