New Balance i partnerskap med Disney

New Balance och Walt Disney Park and Resort har skrivit ett mångårigt samarbetsavtal gällande exklusiva skor, löparinitiativ samt varumärkessamarbeten.

Det spännande samarbetet ger New Balance möjligheten att exponera sina produkter via några av världens ledande resorts. Man blir officiell skoleverantör till ställen som Walt Disney World Resort, Disneyland Resort och ESPN Wide World of Sports Complex . I samarbetet ingår även ett partnerskap med runDisney och deras sportevenmang.

I samband med att samarbetet blir officiellt släpper New Balance två limiterade versioner av sin löparsko 860v3. Skorna är designade för att hedra Disneys klassiska figurer Musse och Mimmi Pigg och kommer bland annat att finnas till försäljning på Walt Disney World Marathon Health & Fitness Expo, 10-12 Januari.

Läs mer om samarbetet i bifogad officiell pressrelease från New Balance International.