New Balance skriver kontrakt med tennisstjärna.

New Balance fortsätter att bredda sitt utbud och ta sikte på nya produktkategorier. Som löpar och sneakermärke är man redan bland de ledande i världen och efter lanseringar inom bl.a. träning, baseball och skate tar man nu sikte på tennisvärlden.

Genom att signa ett mångårigt sponsoravtal med Milos Raonic, Kanada, ger man sig nu på allvar in som en utmanare på kläder och skor inom tennisbranschen. Raonic är en av världens hetaste unga spelare och steg som en raket på världsrankingen under 2012. Just nu uppträder han i Australian Open iförd sin nya New Balance kollektion.

-Att New Balance satar på tennis visar hur seriösa dom är med att växa till ett av världens största sportvarumärken. Tennismarknaden är inte glödhet i Sverige just nu men vi följer utvecklingen noga för att se om vi kan investera i området och introducera produkterna på den svenska marknaden i framtiden, säger Jan Cederfont, VD för Active Sportswear, som distribuerar varumärket i Sverige.

I länken till höger kan ni själva höra Milos berätta om samarbetet och bifogat finns den internationella pressreleasen för mer info.