New Balance sponsrar Helsingborg Marathon

Active Sportswear, som distribuerar New Balance i Skandinavien, kan med stolthet tillkännage att man har skrivit under ett avtal som sko och klädespartner till Helsingborg Marathon.

Det nystartade maratonet går av stapeln den 13 september och har redan över 1400 anmälningar.

Andreas Gartmyr och Simon Wikstrand är initiativtagare till loppet och jobbar väldigt målinriktat med arrangemanget. Man har redan knutit till sig ett antal spännande samarbetspartners som kommer bidra till att skapa en löparfest i Helsingborg.

Att samarbeta med ett maratonlopp är en viktigt hörnsten i Active Sportswears fortsatta arbete med att etablera New Balance som ett av Sveriges ledande löparmärken.

-Att få chansen att vara med från starten på denna spännande resa känns otroligt inspirerande. Andreas och Simon har ett härligt driv i sitt arbete och mycket kreativa idéer om hur man skall arrangera loppet. Vi är väldigt glada att få deltaga med New Balance som varumärkessponsor, säger Jan Cederfont VD Active Sportswear Sverige

Som partner kommer New Balance finnas på plats under arrangemanget i Helsingborg och man kommer även förse alla deltagare med tröjor vid målgång.

-Att vi och Helsingborg Marathon blir ambassadörer för New Balance är otroligt roligt då det är ett varumärke som andas och lever de värderingar vi står för, säger arrangörerna Andreas och Simon.

Följ gärna utvecklingen på webben och social medier fram emot loppet då det utlovas roliga avslöjanden om arrangemanget.