Newsroomproduktion nominerat till Årets bästa Hållbarhetsredovisning

Newsrooms produktion av Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning har nominerats till Årets Bästa Hållbarhetsredovisning 2016.

Den har, i konkurrens med över 150 hållbarhetsredovisningar, nominerats av Aktuell Hållbarhet som en av totalt sex finalister.

– Otroligt roligt och hedrande. Vi försöker, tillsammans med ansvariga på Göteborg Energi, hela tiden utveckla produkten och det här är ett kvitto på att vi har gjort rätt, säger Leif Simonsson, projektledare på Newsroom.

Det är i klassen ”Offentlig sektor och statliga bolag” som Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning nominerats till finalen. Utöver denna klass, finns ytterligare bara en kategori och totalt har endast sex hållbarhetsredovisningar gått vidare till final – tre i varje klass.

– Jättekul. Det är en bekräftelse att vi arbetar på rätt sätt och att vi lyckas beskriva vårt hållbarhetsarbete på ett bra sätt, säger Maud Backman, affärsstrateg på Göteborg Energi och ansvarig för företagets hållbarhetsnätverk.

– Den här nomineringen stärker hela vårt team, säger hon.

Newsroom har producerat Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning de två senaste åren och det är också andra gången den nominerats till en finaltävling.

– Förra året nominerades den till final i tävlingen Svenska Publishingpriset där vi tog en fin tredjeplats. Då var kriterierna lite annorlunda – en sammanvägning av bland annat design, text och visuellt helhetsintryck. Nu är det fokus på hur arbetet med hållbarhetsfrågorna på företagen presenteras och med den här finalnomineringen står det klart att vi tillsammans lyckats väldigt bra, säger Leif Simonsson, projektledare och skribent på Newsroom.

Torsdag 2 juni kommer vinnarna att presenteras i samband med en heldagskonferens som Aktuell Hållbarhet arrangerar i Stockholm.

För mer information, kontakta:
Leif Simonsson, 031-712 40 11

Fotnot: Aktuell Hållbarhet är en sammanslagning av Miljöaktuellt och MiljöRapporten och är Nordens största och ledande kunskaps- och medieföretag inom miljö, hållbarhet och CSR.

• content
  • content marketing
  • årsredovisning
  • hållbarhetsredovisning
  • newsroom göteborg
  • kommunikationsbyrå
  • pr-byrån newsroom

Fakta om Newsroom: Newsroom är en kommunikationsbyrå som arbetar med content marketing och PR.
Vi hjälper våra kunder att med genomtänkt innehåll synas i rätt sammanhang. Det handlar om att ta strategiska beslut, producera rätt innehåll och därefter få ut budskapet i rätt kanal.
Newsroom har 12 anställda. Vårt huvudkontor finns sedan 25 år tillbaka i Göteborg.