Next u lanserar ny hemsida och rekryteringstjänst.

Next u startades för lite mer än 1 år sedan. Ambitionen var att via videopresentationer av kandidater och företag, skapa en plattform för bättre matchning mellan dessa. Efter lite mer än 1 år har företag som Scandic, BMW Financial Services, Canon, Volkswagen Finans med flera, med stor framgång testat på detta. Next u kan redan första året uppvisa en omsättning på dryga 10 miljoner och svarta siffror.

Nu väljer Next u att lägga i ytterligare en växel, man lanserar sin nya hemsida där man även har skapat en helt unik kundportal. Kunderna kommer inte längre att behöva vara förpassade till sina mailboxar, utan varje kund får sin egen sida med videopresentationer, kalenderfunktion och inbokningsmöjlighet till varje kandidat. Allt är mobilanpassat och varje kund kan från och med nu sköta hela rekryteringsprocessen via sin mobil. Detta är något helt unikt som inget annat rekrytering eller bemanningsföretag i Sverige idag kan leverera.

Stefan Lidén som grundade Next u är oerhört stolt över att kunna presentera detta. Det har tagit drygt 1 år att skapa denna helintegrerade lösning som alla kunder nu kan ta del av. För varje kund kommer det innebära avsevärt mindre administration och en betydligt enklare kandidatprocess. Videopresentationerna finns givetvis med som en bärande del i detta och även där har Next u uppdaterat sin metodik sen starten. Next u har skapat denna lösning ihop med designföretaget The Studio, som ansvarat för all design och projektledning.

Några frågor till Stefan om hur han ser på framtiden och hur han tror att metodiken kommer att tas emot av marknaden.

Fråga: Hur ser du på framtiden?

Svar: Jag ser väldigt ljust på framtiden. Dels har vi hunnit bygga vårt varumärke under det här året, men framförallt känns det oerhört spännande att komma ut och presentera den här lösningen för både befintliga kunder och potentiella.

Fråga: Har du fått någon respons av tjänsten?

Svar: Jag har haft en löpande dialog med några kunder. De har gett synpunkter, tyckt till om design och kommit med inputs till förbättringar. När vi nu visat den har feedbacken varit fantastisk! En av våra kunder sa citat "Jag har jobbat med rekrytering i olika former under drygt 20 år, detta är det absolut bästa jag har sett" Den typen av respons värmer vill jag lova. Framtagandet av produkten har skett i ett nära samarbete med The Studio, som varit fantastiska genom hela denna process.

Fråga: När sker lanseringen?

Svar: Nu är vi helt klara med första verisionen, lansering börjar nästa vecka. Vi hoppas att kunna presentera detta för så många som möjligt. Min förhoppning är att vi kommer att få igång minst 5 nya kunder innan årsskiftet. 2014 är tänkt att bli året då vi lyfter, nu känns det som vi har lagt grunden för en ordentlig resa. Vi har produkten, processen och personalen redo, nu ska vi bara se till att bli lite bättre på att komma ut och sälja.