Böcker på finska nu tillgängliga för svenska användare

Böcker på finska nu tillgängliga för svenska användare

Nextory har uppdaterat sitt svenska bibliotek med böcker på ytterligare ett språk. Användarna kan nu, förutom tiotusentals titlar på svenska och engelska, läsa mängder av böcker på finska.

– Finska är ett av de största språken i Sverige. Beslutet att utöka vår katalog med ännu fler böcker för våra finsktalande användare var därför en självklarhet. Läsning är ett utmärkt sätt att både lära sig och underhålla ett språk, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Boktjänsten lanserades på finska marknaden i september 2018 och är redan väldigt uppskattad. Nextory planerar för en vidare internationell expansion under kommande år. I början av 2019 kommer Nextory att lansera i Tyskland.

Här hittar du ett smakprov på finskspråkiga böcker: https://www.nextory.se/kategori/skonlitteratur_1/bocker_pa_finska_skon_