Nextory visar de första avsnitten av Sjölins Akademi – ett program i ComHems nya streamingtjänst

Netflix VD Reed Hastings tror att den traditionella formen av TV, så kallad linjär-tv, inte finns kvar år 2030. Den har då blivit helt ersatt av streaminglösningar. I takt med att tv-tittandet går från linjärt till on-demand flyttas programproduktionen direkt till distributörerna.

Nextory visar de första avsnitten i Sjölins Akademi

Ett av programmen i Podd-tv kanalen är Sjölins Akademi där Daniel Sjölin, författare, programledare och moderator, samlar ihop sin egen Akademi. Man träffas över en bit mat, samtalar och ställer frågor till en författare om boken. Nextory visar i samarbete med Bergfalk & Co och Saponi de första tre avsnitten.

– Jag är stolt och glad att Nextory är med i denna tekniska utveckling. Det är onekligen väldigt spännande att få vara med och uppleva vad som håller på att hända på tv-marknaden, precis som på bokmarknaden. Det är en naturlig utveckling vi går till mötes där det finns en självklar vinnare: den enskilde tittaren - lyssnaren - läsaren som kan få sitt program eller sin bok när man vill och var man vill, säger Shadi Bitar, grundare och vd Nextory.

Böckerna ”Framtiden”, ”Finna sig” och ”En bror att dö för” finns tillgängliga på Nextory

I första avsnittet kommer På Spåret-vinnaren, författaren Jesper Rönndahl och samtalar om sin bok ”Framtiden”. I andra avsnittet pratar Agnes Lidbeck kring sin debutroman ”Finna sig” och i tredje avsnittet kommer Anders Roslund och Stefan Thunberg med sin bok ”En bror att dö för”, uppföljare till ”Björndansen”. Samtliga böcker finns tillgängliga i Nextorys boktjänst.

Framtiden

Finna sig

En bror att dö för

– Böckerna är populära i vår boktjänst och vi är glada att få vara med i detta samarbete där tv-podd och boktjänst arbetar hand i hand för kundens bästa, avslutar Shadi Bitar.

Sjölins Akademi är producerat av Consurge Content Bureau och distribueras även via ComHem och Boxer. Andra program som finns tillgängliga från Podd-tv är ”Holy Mary" med Mia Skäringer som programledare och ”Om kocken själv får välja” där Hans Fahlén träffar svenska stjärnkockar och lagar mat i deras hemmakök.

För mer information, vänligen kontaktaShadi Bitar, vd och grundare shadi.bitar@nextory.se, 070-781 74 41

Pressbilder: www.nextory.se/press- klicka på ”Bilder och Videor”

Nextory erbjuder en prenumerationstjänst med obegränsad tillgång till både e-böcker och ljudböcker.

Om Nextory
Nextory erbjuder en abonnemangstjänst med obegränsad tillgång till både e-böcker och ljudböcker. Bakom Nextory står Shadi Bitar och Ninos Malki som har lång erfarenhet av nyskapande bokutgivning. Duon startade Earbooks 2003 som erbjöd ljudböcker via cd. År 2009 var Earbooks landets största fristående ljudboksförlag. År 2009 mottog de Kung Carl XVI:s pris som Årets nybyggare. Nextory AB är ett dotterbolag till Frescano Group, där även bolagen Svenska Julförlaget och Vår Bazaar ingår. Läs mer på www.nextory.se.