Edita-koncernen får gemensamt Stockholmskontor

Nextport hjälper Edita-koncernen med omflyttning för att få ett gemensamt kontor i Stockholm för de Stockholmsbaserade företag som ingår i koncernen. Edita-koncernen är en av nordens största kommunikationskoncern med inriktning på kommunikationstjänster främst i Finland och Sverige. Edita ägs av finska staten. Edita med bolagen Edita Västra Aros, Citat AB, BrandSystems Sweden AB, sitter idag i gemensamma lokaler på Igeldammsgatan och Svarvargatan på Kungsholmen. De kommer att flytta till nya lokaler inom samma fastighet. Dit flyttar även JG Communication som idag huvudsakligen sitter i Kista. De nya lokalerna är 4687 kvm och det blir totalt 280 nya arbetsplatser. Inflyttning beräknas till januari 2011.

Nextport bistår med hyresgästanpassning och projektledning inom IT data/tele, säkerhet, inredning – upphandling och  logistik.

Projektgruppen består av:
Christina Linder - Nextport
Christel Sambor - Nexport
Bertil Sjöberg - Ekonomidirektör Edita/Citat Group Sverige
Annika Magnussson – HR chef Edita

• flytt

Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder. Bland våra kunder kan nämnas Vattenfall, Electrolux, ÅF, Oriflame, Bisnode,Corp Nordic, Direkt Media, Försäkringsgirot, Fujitsu Siemens Computer,
Öhrlings PricewaterhouseCoopers, Calyon Bank, Servisen.

Lotta Oldmark

Presskontakt Marknad PR & Marknadsfrågor +46 8 601 11 22